نحوه انتقال سرما و گرما در صنایع مختلفی که در فرایند تولید از منبع های حرارتی بهره می برند فاکتور بسیار مهمی است که هم خط تولید آن ها سرعت می بخشد و هم هدر رفتن انرژی اضافی را کنترل می کند و ذخیره می نماید.

با ظهور تکنولوژی نانو انقلابی در این حوزه صورت گرفت. یکی از کاربردهای نانو در حوزه سیالات است. در این مقاله سعی داریم با زبانی روان درباره نانو سیالات، انواع آن و جایگاهش در بازار داخلی و خارجی صحبت کنیم، پس این مطلب را از دست ندهید.

بهترین برند نانو سیالات در جهان

گروه تامین کننده انواع نانو سیالات در ایران

گروه تامین کننده انواع نانو سیالات در ایرانبسیاری از صنایع تولیدی در دنیا به دنبال آن هستند تا حرارت لازمه را در کمترین زمان و بیشترین شدت جابه جا کنند. این تولیدکننده ها پاسخ به نیاز خود را در نانو سیالات یافتند. بدین شکل که نانو سیال ها به دلیل وجود ذره های فلزی و غیر فلزی یا فلزات اکسید شده و اضافه شدن ذرات نانو به این سیال پایه ضریب انتقال حرارت را بالا می برند و اینگونه از هدر رفت انرژی و حرارت اضافی جلوگیری می شود. 

با توسعه سریع تکنولوژی مدرن در صنایع مختلف، افزایش انتقال حرارت، کاهش زمان انتقال حرارت، کوچک سازی اندازه مبدل های حرارتی و در نهایت افزایش انرژی و راندمان سوختی یک نیاز جدی است. خنک کاری به عنوان یکی از مهم ترین چالش های موجود در صرفه جویی انرژی و افزایش بهره وری بسیاری از صنایع مطرح می باشد.

در فرایند های انتقال حرارت و جابه جایی یکی از مشخصه های موثر سیال ضریب هدایت حرارتی آن است.

بنابراین استفاده از علم نانو تکنولوژی  و ورود نانو سیالات راهکاری جدید برای بالا بردن خاصیت انتقال حرارت سیالاتی که حامل انرژی هستند می باشد.

پیشنهاد استفاده از نانو سیال اولین بار در سال 1995 توسط فردی به اسم چوی مطرح شد و تا امروز با پیشرفت چشمگیری که شده مورد استفاده قرار می گیرد

به منظور اثبات خواص این ذرات در انتقال حرارت پژوهش های بسیار تا به امروز صورت گرفته است که تاییدی بر این قضیه هستند.

کشور ما هم امروزه حرفی برای گفتن در تولید انواع نانو سیالات دارد و سال هاست که این امر فائق آمده است . توانسته از این تکنولوژی در صنایع مختلف بهره ببرد و به طور چشمگیری شاهد صرفه جویی در انرژی و بهبود عملکرد آن ها شویم.

از انواع سیالات استاندارد می توان موارد زیر را نام برد:

  • ذرات اکسید آلومینیوم
  • ذرات نقره
  • ذرات اکسید مس

با افزودن ذرات نانو به این سیالات، نانو سیالات استاندارد به دست می آید که کاربردهای فراوانی دارد.

در ادامه به طور مفصل درباره این محصول صحبت خواهیم کرد و آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم، پس بخش های بعدی را هم مطالعه کنید.

پخش نانو سیالات به صورت جزئی و عمده

قبل از آن که به اثر نانو در انتقال حرارت پی ببرند و از آن در تولید سیالات مواد نانو  بهره ببرند بيشتر بر روی سیالاتی  متمركز بودند كه شامل ذرات جامد معلق بودند. این ذرات به دلیل اندازه میلی متری که داشتند مشکلات جدی در تجهيزات انتقال حرارت ايجاد می كردند. به  گونه ای كه اين ذره ها به سرعت در سيستم ته نشين می شدند و در صورتی كه كانالی که  حرارت در آن جریان پیدا می کرد، از قطرکمی برخوردار می بود، مشکل جدی تر و اساسی تر می گردید. بدین شکل که كانال ها براساس این ته نشینی حالتی رسوبی می گرفتند و باعث گرفتگی مسير می گردیدند كه در نتيجه افت فشار زیادی ایجاد می شد و انتقال حرارت در کند ترین حالت ممکن انتقال پیدا می کرد.

علاوه بر این، برخورد اين ذرات با يكديگر و همچنين با ديواره سيستم و تجهيزات، ايجاد سايش می كند و باعث آسیب و خوردگی دیواره و در طولانی مدت خراب شدن آن می گردد.

بدون شک پيشرفت های اخير در توليد نانو ذرات را می توان يك تحول در روش افزایش انتقال حرارت دانست، زيرا اندازه کوچک ذرات مورد استفاده مشکلاتی نظير خوردگی و رسوب شدن و افت فشار را حل می كند. علاوه بر اين ذرات نانو به گونه ای هستند که مشکل ته نشینی را کم می کنند و هزينه هایی که جهت نگهداری و انتقال سيالات صرف می شد را کاهش می دهند.

به منظور آن که نانو سیالات به بهترین شکل عمل کند و در بالاترین حد ممکن در صرفه جویی انرژی کمک کند نیاز است بهترین نوع نانو سیالات را تهیه کرد. بدین منظور می توان از طریق سایت خرید نانو سیالات به راحتی به صورت جزئی و عمده خرید خود را انجام داد.

پخش این محصول به صورت جزئی و عمده صورت می گیرد.

بازار نانو سیالات قیمت مناسب

بازار نانو سیالات قیمت مناسب نانو سيالات از افزودن ذرات با ابعاد نانو به سيال عامل پايه بدست می آيد. وجود ذرات فلزی در سيال پايه باعث افزايش قابليت انتقال حرارت سيال می شود. در نتيجه كاربرد نانو سيالات در لوله های حرارتی به طور باور نکردنی باعث بهبود عملكرد حرارتی اين وسيله خواهد شد. پژوهش های بسیاری به بررسی خواص و انتقال طبيعی و تغيير فشار نانوسيالات پرداخته اند که به طور علمی به ما مزایای استفاده از نانو سیالات به جای سیالات پایه را ثابت کرده اند.

بازار نانو سيالات  در سراسر دنیا از رونق بالایی برخوردار است و همه ی صنایعی که به طریقی نیازمند این تکنولوژی هستند سعی در بهره وری از نانو سيالات  به جای روش های گذشته دارند.

در بالا اشاره کردیم که به دلیل آن که نانو سيالات انتقال حرارت را به سرعت انجام می دهند و نقش خنک کنندگی ویژه ای دارند علاوه بر اینکه فرایند تولید در صنایع را بالا می برند، بلکه به طور شگفت آوری از به هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند و هزینه هایی که صرف انرژی می شدند، نصف می گردند.

ذرات نانو بسیار سبک هستند و با اضافه کردن آن به سیالات پایه حجم سنگینی آن را می کاهند و اینگونه مانع از ته نشیتی ذرات می شوند.

مطابق با طبقه بندی که بالا داشتیم با نمونه هایی از نانو سیالات آشنا شدیم. اینکه سیال عامل پایه از چه ذراتی تشکیل شده باشد نوع نانو سیالی که استفاده می شود را مشخص می کند.

اگر سیال عامل پایه از ذرات نقره تشکیل شده باشد با افزودن ذرات نانو و به کارگیری این فناوری در آن نانو سیالات نقره خواهیم داشت.

اینکه از چه نانو سیالانی مناسب است استفاده شود متناسب با نیاز صنایع تولید متفاوت است.

با کیفیت ترین برند نانو سیالات در ایران

در ایران تولیدی ها مختلفی مشغول به تولید نانو سیالات هستند، به همین منظور برند های مختلفی از این محصول روانه بازار شده است.

اما اینکه کدام از کیفیت بالاتری برخوردار است نیاز به بررسی دارد. فرایند تولید و چگونه طی شدن آن بر کیفیت نهایی محصول اثر می گذارد. از جمله عوامل اثر گذار بر کیفیت نانو سیالات را می توان در زیر نام برد:

  • مواد اولیه پایه
  • ذرات نانو
  • ابزار آلات

مواد اولیه پایه همان ذراتی هستند که تشکیل دهنده نوع نانو سیالات هستند. ذرات مس، نقره، آلومینیوم و… اینکه نسبت این ذرات چقدر باشد محصول متفاوتی می دهد. از جانبی دیگر درجه خلوص این ذرات هم بسیار مهم است.

پایین و بالا شدن این ترکیبات بر میزان ضریب انتقال حرارت و جرم توسط نانو سیال هنگام فعالیت اثر می گذارد.

تشخیص میزان کیفیت این محصول سخت است و نیاز است بر پایه اعتماد به خریدار آن را تهیه کنید، چون در طول مصرف پی به این قضیه می برید و متوجه خواهید که نانو سیالاتی که خریده اید با کیفیت بوده است یا خیر.

با سنجش میزان ضریب انتقال در حین مصرف، می توانید پی به کیفیت آن ببرید.

افرودن این ذرات به محصولات مختلف مانند روانکار ها، روغن های اتومیبیل، سیستم های حرارتی و دیگر صنایع مختلف به کنترل حرارت و هدایت درست آن کمک می کند. از جانبی دیگر باعث می شود دستگاه یا اتومبیل عملکرد بهتری داشته باشد و بر اثر حرارت تولید شده جوش نیاورد و به قطعات آن آسیب وارد نگردد.

صادرات نانو سیالات به قیمت تولید

صادرات نانو سیالات به قیمت تولید

 امروزه درخواست انرژی کل دنیا نزدیک ۱۳ تراوات تخمین زده می شود و انتظار می رود تا سال ۲۰۵۰ به ۳۰ تراوات برسد. انرژی گرمایی نقشی اولیه در این انرژی کلی دارد. بیش از ۹۰ درصد از این انرژی توسط موتورهای گرمایی تولید می شود، و این مسئله ای همگانی است که همه صنایع بزرگ دنیا با آن رو به هستند.

این تکنولوژی و به کارگیری آن کمک می کند حرارت های حاصل از آن به درستی انتقال پیدا کنند و مانع از ورود آن به محیط می گردند. حضور ذرات نانو و خاصیت استثنایی که برای کنترل حرارت ها دارند کمک می کند با مشارکت هم از گرم شدن بیشتر زمین جلوگیری کنیم و این حرارتی که ناشی فعالیت دستگاه ها و ماشین های مختلف است را به کمترین حد ممکن برسانیم.

امکان صادرات نانو سیالات یکی از فضای های تجاری تازه پا گرفته است که امکان ورود و موفقیت را برای افراد متخصص فراهم کرده است.

کشور ما یکی از فعالان بزرگ در زمینه تولید محصولات نانو است و برای صادرات این محصولات به کشور های دیگر حرفی برای گفتن دارد. سالانه مقداری از تولیدات داخلی روانه بازار کشورهای اطرافمان می شوند و تامین کننده نیاز بازار های آن ها هستیم.

خبر خوش این است که طی بررسی هایی که در حوزه تکنولوژی نانو شده آینده ای روشن برای آن قابل پیش بینی است که سود و ارز آوری بالا برای کشور می کند.

تولید نانو سیالات استاندارد

تولید نانو سیلات به طور کلی به دو روش صورت می گیرد.

در یک روش تولیدکننده خود باید ذرات نانو مورد نیازش را هم تولید کند تا بعد از تولید سیالات پایه آن ها را هم ادغام کند. این روش در صورت نبود امکانات و نبروی کافی زمان بر و هزینه بر خواهد بود به همین دلیل روش دوم را بسیار اقتصادی تر می دانند.

در روش دوم تولید نانو سیالات ذرات نانو از تولیدی هایی که در حوزه تولید ذرات نانو فعالیت دارند خریداری می شود و در سپس به سیالات پایه اضافه می گردد. این گونه، تولید کننده صرفا هزینه خرید ذرات نانو را می دهد و نیازی به داشتن تجهیزات لازم برای تولید نانو ندارد.

تولید نانو سیالات مثل هر محصولی از درجه کیفیت مختلفی برخوردار است. میزان موادی که با هم مخلوط می شوند و میزان خالص بودن آن ها بر کیفیت نهایی و استاندارد بودن نانو سیالات تولید شده اثر می گذارد.

اما اگر نانو سیالاتی که صنایع استفاده می کنند دارای کیفیت لازم نباشد چه اتفاقی می افتد؟

اشاره کردیم که وظیفه اصلی نانو سیالات بهبود انتقال حرارت و سرما است. حال اگر ذرات تشکیل دهنده آن از کیفیت لازم برخوردار نباشند در انجام این وظیفه خلل ایجاد می شود.

هر چه نانو سیالاتی که استفاده می شود از استاندارد بالایی برخوردار باشد انتقال در بهترین شکل صورت می گیرد و دستگاه دیرتر خراب می شود.

وجود ناخالصی در مواد اولیه تشکیل دهنده باعث می شود که آن ذرات ناخالص به مرور ته نشین گردند و به دیواره کانال ها بچسبند و به مرور از سرعت انتقال حرارت و سرما بکاهند.

مقالات و پژوهش های علمی متعددی درباره نانو سیالات انجام شده است که این مسئله نشانگر با اهمیت بودن این تکنولوژی است. این پژوهش ها به طور دقیق و از زوایه های مختلف این فناوری را مورد آزمایش قرار دادند و اثرات کاهش دهنده حرارت و انرژی را تایید کرده اند.

فروشنده نانو سیالات باکیفیت صادراتی در تبریز

فروشنده نانو سیالات باکیفیت صادراتی در تبریزحالا نوبت آن رسیده است که درباره خرید این محصول صحبت کنیم.

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا به خوبی متوجه کارایی نانو سیالات و مزایایی که به همراه دارد شدیم. صرفه جویی در انرژی یکی از هدف گذاری های همه کشورهاست تا برای آیندگان خود انرژی کافی را به جا بگذارند.

حال با ورود تکنولوژی نانو می توان قدم بزرگی در راستای این هدف برداشت تا هم سودی نصیب خودمان شود و هم آیندگان از این اقدام ما خشنود شوند.

گفتیم که احتمال این وجود دارد که نانو سیالاتی که خریداری از ناخالصی برخوردار باشد و استاندار های لازم برای تولید آن رعایت نشده باشد، همچنین به عواقبی که در انتظار مصرف کنندگان آن هست هم اشاره کردیم.

اقدامی که بسیاری از متخصصین در خرید و فروش به آن سفارش می کنند شناسایی فروشنده و عرضه کننده معتبر محصول مورد نظرتان است.

دسترسی به یک فروشنده معتبر نانو سیالات بدون نگرانی خریدی باکیفیت را عاید شما می نماید.

یکی از فروشنده های شناخته شده و فعال در این حوزه که کیفیت محصولاتش صادراتی می باشد در تبریز قرار دارد.

همان طور که می دانیم یک محصول زمانی صادراتی تشخیص داده می شود از بالاترین کیفیت برخوردار باشد و تمام نکات لازمه در فرایند پیش تولید، تولید و پس از تولید به خوبی پشت سر گذاشته شده باشد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره ی محصول و دریافت مشاوره و اطلاع از نرخ مصوب نانو سیالات می توانید از طریق همین سایت مسئولین ذی ربط در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *