نانو کاربید بور، از دو اتم بور و کربن تشکیل شده است و دارای فرمول شیمیایی بسته ای به فرم B4C است.

در واقع این ماده دارای ترکیب شیمیایی بدون بویی است و بعنوان یک نسوز قوی با نقطه ذوب بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده در صنایع شیمیایی و پتروشیمی استفاده می شود و دارای خواص بسیار زیادی می باشد. 

در حال حاضر هم شرکت های بسیاری در حال تولید این قبیل محصولات شیمیایی اند که در کار و حرفه خود بسیار موفق بوده اند و مشتریان بسیار زیادی را به خود جذب کرده اند.

گروه تامین کننده نانو کاربید بور

فروش نانو کاربید بور به قیمت تولید

فروش نانو کاربید بور به قیمت تولیدطرز تهیه نانو کاربید، کار نسبتا پیچیده ای است که نانو ذرات کاربید بور، با استفاده از واکنش بور از تجزیه حرارتی منیزیم دی بورید با استفاده از نانو لوله های کربنی چند دیواره تولید می شود. دمای مناسب برای انجام این فرآیند باید در حدود ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد و به مدت ۳ ساعت در خلاء باشد. کریستاله شدن مناسب و خوب این محصول را می توان از طریق این فرایند بدست آورد.

نانو ذرات کاربید بور، یک ماده سرامیکی سخت است. در واقع این ماده به صورت پودر سیاه مایل به خاکستری در دسترس همگان قرار دارد.

از جمله خواص نانو ذرات بور می توانیم به مواردی همچون: خلوص بسیار بالای آن، توزیع یکنواخت اندازه ذرات در سطح آن، سطح تماس وسیع، نقطه ذوب بسیار بالا و نقطه جوش بسیار زیاد اشاره کرد.

نانو ذرات کاربید بور، با بسیاری از مواد (مثل محلول اسیدی و قلیایی) به هیچ عنوان واکنش نشان نمی دهد و دارای پتانسیل شیمیایی بالا و یکی از مقاوم ترین مواد و پایدار در برابر اسید است. به علاوه، نانو ذرات کاربید بور ضد اکسیداسیون، مقاوم در برابر حرارت بالا، مقاومت بالا، ضریب کشسانی بالا، سختی بالا، مقاوم در برابر سایش و ویژگی های خود روان کنندگی است. نانو ذرات کاربید بور، دارای قابلیت جذب نوترون های حرارتی بیش تر و عملکرد ضد اشعه است.

نانو ذرات کاربید بور، دارای کاربرد بسیار بالایی در زمینه های مختلف است که می توانیم از آن ها به موارد زیر اشاره کنیم.

کاربردهای مهم نانو ذرات کاربید بور در زمینه پزشکی عبارتند از: درمان سرطان مغز با جذب نوترون بور، حوزه های زیست پزشکی و علوم زیست شناسی.

اما این مواد دارای کاربردهای بیش از این هم می باشد مثل؛ ساخت پوشش ها، پلاستیک ها و کاربردهای کاتالیزوری.

از طرفی استفاده از نانو ذرات کاربید بور، در حوزه هایی همچون بیولوژیک، شیمیایی و صنعت سازگار و در حال افزایش است. اندازه نانو ذرات کاربید بور، بسیار کم و کوچک تر از ۱۰۰ نانومتر است.

ساختار بامبو نانو لوله های کربنی چند دیواره، عامل مهمی در سنتز موفقیت آمیز چنین نانو ذراتی است. سختی، تعاملات منحصر به فرد با نوترون ها و ویژگی های مهم نانو ذرات کاربید بور باعث افزایش استفاده از آن ها در چندین صنایع مختلف شده است.

اما نانو ذرات کاربید بور دارای کاربردهایی بیش از این موارد دارند. به عنوان مثال؛ این ماده برای ساخت یک محلول سایشی عالی بسیار موثر است و در فعالیت های اکسیداسیون متانول کاربرد دارد.

از طرفی در ساخت ابزارهای برش و قالب ها، پشتیبانی کاتالیزوری، پتانسیل جذب، مقاومت بالا در برابر مونوکسید کربن، به عنوان افزودنی در برخی از مواد و نانوکامپوزیت ها به منظور افزایش قدرت، انعطاف پذیری در برابر سایش هم بسیار حائز اهمیت است.

 نانو ذرات کاربید بور همچنین می تواند ضررهایی را هم به افراد وارد کند به این صورت که؛ استنشاق نانو ذرات کاربید بور مضر و خطرناک است. رطوبت و به هم پیوستگی ذرات بر عملکرد پراکندگی نانو ذرات کاربید بور تاثیر می گذارد، بنابراین، نانو ذرات کاربید بور باید در خلاء مهر و موم شده و در یک اتاق خنک و خشک فاقد فشار نگهداری شود و نباید در معرض هوا قرار گیرد.

 امروزه تجارت نانو کاربید بور، در جایگاه درست خود قرار گرفته است و افراد زیادی نیز به این کار روی آورده اند و نیازهای جامعه را در این خصوص را برآورده می کنند. در واقع سلامت انسان و نیز صنعت و اقتصاد، تا حد بسیار زیادی در گرو این محصول می باشد و بنابراین حضور چنین شرکت هایی بسیار لازم است و در صورت نبودن چنین موسساتی خسارت های جبران ناپذیری به افراد، جامعه و محیط زیست وارد خواهد شد.

معتبر ترین توزیع کننده نانو کاربید بور در ایران

برای خرید نانو ذرات کاربید بور، افراد می توانند به راحتی به شرکت های تولیدی این محصول رجوع کنند.

اما از طرفی سایت خرید نانو کاربید هم امروزه رواج پیدا کرده است و این موسسات اینترنتی، محصولات با کیفیت خود را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

 امکان ارسال درخواست خرید به صورت آنلاین برای تامین کنندگان و فروشندگان این ماده وجود دارد و معمولا این شرکت ها دارای تیم پشتیبانی هستند که در هر قدم مشتریان خود را راهنمایی می کنند. 

نانو کاربید بور در گرید صنعتی و آزمایشگاهی، با برند نانو شل به فروش می رسد. تولید کننده ارشد این ماده کشور هند است که بهترین برند این ماده درحال حاضر می باشد.

کاربرد این ماده بیش تر در صنایع آزمایشگاهی است و کم تر آزمایشگاهی یافت می شود که به این ماده مجهز نباشد.

اما در ایران هم شرکت های تولیدی بسیاری وجود دارند که به عرضه این قبیل محصولات می پردازند و نیاز بازارهای داخلی را از این محصول رفع کرده اند. در واقع علاوه براینکه نیاز بازارهای داخلی از این محصول رفع شده است، بسیاری از شرکت ها، پا را فراتر نهاده و به صادرات این محصول روی آورده اند.

اما در هر حال بهترین مارک نانو ذرات در سراسر کشور و نیز در خارج، بر اساس آمارهای بانک جهانی، در محصولات فناروی نانو بانک ثبت شده است.

در این نانو ساختارها، مواد اصلی آن ها دارای خاصیت آنتی باکتریال است که در ۱۰ درصد باقیمانده از آن ها؛ نانورس لیپوزوم ۱۰، نانوفیبرهای کربنی، نانو ذرات سولفید مس و نیکل استفاده شده است. 

تولیدکننده نانو کاربید در اصفهان

تولیدکننده نانو کاربید در اصفهانشرکت های فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی، در بسیاری از استان های کشور فعالیت گسترده ای را شروع کرده اند که یکی از آن ها شرکت تولیدی نانو کاربید بور در استان اصفهان می باشد. در واقع این قبیل شرکت ها در استان اصفهان بسیار موفق بوده اند و  آماده ارائه خدمات در حوزه فروش نانو ذرات کاربید بور با کیفیت عالی، قیمت مناسب و در مقادیر دلخواه به مشتریان می باشند.

در استان اصفهان بهترین مارک نانو کاربید بور موجود است که افراد زیادی به خرید این محصول و این مارک روی می آورند. اما علاوه بر خرید حضوری، سایت های خرید نانو کاربید بسیار  زیادی هم در حال حاضر وجود دارند که می توانند هر مارک و برندی و هر نانو کاربید ساخته شده از هر کشوری را در اختیار افراد قرار دهند که در اینصورت صرفه جویی بسیاری در زمینه های گوناگونی برای انسان به ارمغان می آورد.

گفته می شود که در حال حاضر، برای سنتز نوعی نانو ذرات از روشی استفاده کردند که نیاز به دمای بالایی ندارد و از این رو سبب کاهش هزینه‌های تولیدی می‌شود؛ این نانو ذرات سنتز شده در تولید الکترودها، قطعات دیرگداز و غلاف‌های محافظت کننده از فلزات موجود در ترموکوپل‌ها، قابل استفاده هستند.

در واقع نانو ذرات کاربید زیرکونیوم، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد از جمله سختی بالا، نقطه ذوب بالا، مقاومت به شوک حرارتی خوب، نرخ تبخیر پایین، پایداری در حالت فاز جامد و شفافیت در برابر نوترون، کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد.

متخصصان می گویند که معمولاً برای تولید کاربیدهایی نظیر کاربید زیرکونیوم، نیاز به دماهای بالا و در نتیجه استفاده از کوره‌های دمای بالاست. این امر باعث افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و افزون بر آن به دلیل دمای بالا، ساختار نانو تشکیل نخواهد شد.

در این طرح ساختاری نانو ذرات کاربید زیرکونیوم، از مواد اولیه‌ اکسیدی ارزان قیمت نسبت به پودر فلز زیرکونیوم و به روش مکانو شیمیایی استفاده شده است. برای این منظور از مواد اولیه طبق واکنش استوکیومتری، در زمان‌های مختلف و با درصدهای وزنی‌ متفاوت بهره گرفته اند.

نتایج این تحقیق نشان داده که فرایند مکانو شیمیایی، راهکاری مناسب برای تولید کاربید زیرکونیوم است. علاوه بر این، درصد وزنی منیزیم، نقش کلیدی در انجام واکنش‌ها دارد به طوری که میزان کم تر یا بیش تر از مقدار بهینه واکنش‌های تولید را متوقف می‌کند.

تخفیف 20 درصدی خرید نانو کاربید بور

مراکز بسیاری در حال فعالیت در این زمینه اند که دارای مزایای خرید بالایی هستند.

در واقع یکسری از شرکت ها یک سقفی تعیین کرده اند که اگر از این سقف بیش تر خریداری کنید؛ می توانید با تخفیف بیست درصدی خرید مواجه شوید. این مراکز با داشتن متنوع ترین و با کیفیت ترین ذرات نانو در ایران، گزینه های انتخاب بیش تری برای مشتریان بر اساس بودجه آن ها فراهم نموده است.

علاوه بر امکان خرید نانو ذرات با قیمت پایین در این مراکز، کد تخفیف هایی هم برای مشتریان ذرات نانو در زمان هایی در نظر گرفته شده است.

فرآیند خرید نانو ذرات با قیمت پایین در این مراکز بسیار سریع و با آگاهی کامل خریدار از مشخصات فنی نانو ذرات صورت می گیرد. فرایند بسته بندی و ارسال نانو ذرات، بلافاصله پس از ثبت سفارش، شروع شده و در اسرع وقت به آدرس مشتری ارسال می گردد. بنابراین هزینه خرید نانو کاربید در اینصورت بسیار کم تر خواهد شد و افراد زیادی می توانند بدون دغدغه داشتن محصول مورد نظر خود را تهیه بفرمایند.

فروشنده نانو کاربید بور به صورت عمده

فروشنده نانو کاربید بور به صورت عمده 

نانو کاربید بور استاندارد، کاربرد گسترده ای دارد. به علت داشتن ویژگی هایی از جمله سختی و دیرگدازی بسیار بالا، مقاومت شیمیایی آن زیاد بوده و جذب نوترون در آن بالا می باشد. کاربرد و ویژگی های این ماده، انگیزه شد تا سنتز نانو پودر آن از روش شیمیایی مورد بررسی قرار گیرد.

در تهیه نانو کاربید بور، پیش ماده پلیمری به نام پلی وینیل الکل به عنوان منبع کربن و اسید بوریک به عنوان منبع تامین کننده بور استفاده شد. از ویژگی های مواد اولیه می توان به قیمت کم و غیرسمی بودن آن ها اشاره کرد. در فرایند سنتز نانو پودر کاربید بور، ابتدا در مرحله اول از پلی وینیل الکل و اسید بوریک ژل پلی وینیل بورات استفاده شد.

بعد از انجام مراحلی از جمله خشک کردن ژل در دمای 120 درجه سانتیگراد، پیرولیز ژل های خشک شده در دمای 600 درجه سانتی گراد و عملیات حرارتی در دمای بالا در محدوده دمایی 1650 درجه سانتیگراد در شرایط خلاء، پودر های سنتز شده، توسط آنالیز تفرق اشعه ایکس مورد آنالیز قرار گرفته شد و در ادامه نیز به منظور بررسی اندازه و مورفولوژی ذرات، آنالیزهای SEM و PSA انجام شد.

البته به منظور افزایش راندمان فرایند، اثر درصد وزنی مواد اولیه، دما و مقدار آب محلول های اولیه نیز مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت پودر حاصل شده با ابعادی در محدوده 100-200 نانومتر به دست آمد.

.

موارد استفاده از نانو کاربید بور

خواص و ویژگی های نانو ذرات کاربید بور بسیار بالا است که از آن ها به اختصار می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رسانایی الکتریکی و حرارتی بسیار بالا(در حد فلزات)
  • قابلیت جذب نوترون
  • برخی از کاربردهای نانو ذرات کاربید بور
  • قابل استفاده در ساخت غلاف های سوخت
  • صنایع هسته ای

 

سفارش حضوری نانو کاربید بور

سفارش حضوری نانو کاربید بور 

تجارت انواع نانو ذرات، رشد بسیار خوبی را برای بازار نانو رقم زده است؛ از طرفی این فناوری به صورت فزاینده ای نیز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته است.

محققان اقتصادی چشم انداز مثبتی را برای این فناوری پیش بینی می کنند؛ طبق آمار ارائه شده از سوی محققان اقتصادی در سال های آینده، میزان درآمد نانو بیش از یک تریلیون خواهد بود. به همین خاطر فناوری نانو در دنیای صنعت، پیشرفت چشم گیری داشته و بسیاری از تولید کنندگان جهان در پی همراه شدن با این انقلاب صنعتی جدید هستند.

ایران در نانو ذرات صادراتی، رتبه ششم جهان را به خود اختصاص داده است. نانو ذرات دارای انواع مختلف می باشند که بسته به نوع مواد اولیه و روش تولید و اندازه ذرات، در بازار به قیمت های گوناگونی به فروش می رسد.

هریک از این نوع نانو ذرات با توجه به مواد موروفولوژی ساختاری ترکیب شیمایی که دارند خواص منحصر به فردی را از خود نشان می دهند.

افزایش نانو ذرات در تولیدات تجاری مانند سلول های فوتولتائیک، مواد دندانپزشکی، فیلتر های تصفیه ی آب، لوازم آرایشی و… واکنش های مثبت و منفی ای را در دولت ها و جامعه پزشکی به همراه داشته است.

اما برای تهیه این محصولات خریداران می توانند به صورت حضوری به بسیاری از مراکز خرید و فروش مراجعه کنند که در این صورت، به آن ها مشاوره می شود و می توانند به صورت حضوری محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *