در حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد فیلسوف یونانی برای اولین بار واژه اتم را که به معنی تقسیم نشدنی می باشد، برای توصیف ذرات سازنده به کار برد،به همین خاطر از او به عنوان پدر فناوری و علم نانو نام می‌ برند. فناوری‌ نانو موج چهارم انقلاب صنعتی می باشد که در تمامی گرایش های علمی راه یافته است.  فناوری نانو فرآیند دستکاری مواد در اتم و تولید و ابزار کنترل آنها در مولکول ها می باشد. پس از تولید نانو علم پیشرفت دوچندانی کرد و و باعث شد که محصولاتی از نانو تولید شود، یکی از آن محصولات نانو ذرات اکسید روی می باشد.

نانو ذرات اکسید روی به طور گسترده در زمینه‌ های مختلف پژوهش‌های علمی از فیزیک تا شیمی یافت می‌شود و روش‌های مختلفی برای تولید کردن آنها گزارش شده است، از طرف دیگر ذرات اکسید روی به دلیل داشتن نسبت بالای سطح به حجم از آنها به عنوان کاتالیزور های کارآمد برای تبدیل کردن واکنش های آلی استفاده می شود.

بایگانی فروش نانو ذرات اکسید روی

نماینده فروش نانو ذرات اکسید روی در پایتخت

نماینده فروش نانو ذرات اکسید روی در پایتخت

نانو ذرات اکسید روی یکی از ذرات معدنی پرکاربرد می باشد. ذرات اکسید روی یک نیمه رسانای مهم با شکاف نوار ۳.۳۷ در دمای اتاق می باشد.نانو اکسید روی عضوی از خانواده ورتزیت(موادی که ساختارشان شش ضلعی فشرده است)است. اگر این ماده را نانو مقایسه کنیم، یک نیمه هادی با شفافیت زیاد و لومینسانس قوی می باشد و به همین دلیل است که بهترین انتخاب برای انواع دیود لیزری، نمایشگرها، حسگرها و الکترود شفاف است.

نانو ذرات اکسید روی به دلیل خواص شیمیایی و فیزیکی مناسب بسیار مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. از مهم ترین خواص این ماده می‌ توان به پایداری شیمیایی بالای آنها اشاره کرد. به دلیل اهمیت نانو ذرات اکسید روی امروزه در کشور ایران در شهرهای مختلف اقدام به تولید این محصول می کنند و یکی از مهمترین شهر هایی که در آن اقدام به تولید انبوه ماده می کنند تهران می باشد. در تهران کارخانه تولیدی نانو ذرات در مکانی خاص قرار گرفته است زیرا از اهمیت بالایی برخوردار است.

خریدار نانو ذرات اکسید روی عمده

نانو ذرات اکسید روی کاربرد های بسیار زیادی دارد و با توجه به کاربردهای زیاد این ماده و خواص زیادی که دارد، خریداران زیادی اقدام به خرید این ماده می کند از جمله کاربردهای این ماده ارزشمند می توان به:

  • استفاده در صنعت ابزارآلات، صنعت الکترونیک، دستگاههای الکتریکی، لامپ، مراکز تولیدی و فلورسانس بی سیم
  • استفاده در ضبط تصویر، فسفر، رئوستات
  • استفاده در کرم های ضد آفتاب در لوازم آرایشی، ضد باکتری و محافظت از اشعه های uv
  • روان کننده درجه حرارت بالا در موتور های توربین گاز، بازدارنده شعله
  • مواد پرکننده دندان
  • بازسازی محیط زیست
  • استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی
  • رنگدانه برای رنگ
  • الکترود برای سلول های خورشیدی
  • کمک به غیر نظامی ساختن عوامل جنگ بیولوژیکی و شیمیایی
  • سنسور گاز نور
  • فرابنفش
  • ضدعفونی فتوکاتالیستی

اشاره نمود

همانطور که مشاهده کردید، نانو ذرات اکسید روی، کاربردهای فراوانی دارد که باعث شده است که مشتریان زیادی این ماده را خریداری کنند و از آن بهره لازم را ببرند. البته نکته ای که باید بدانید این است که نانو ذرات اکسید روی اورجینال را خریداری بکنید و از آن استفاده کنید، زیرا نانو اکسید روی کیفیت های مختلف و قیمت های مختلفی دارد و نانو ذرات اکسید روی اصل به سختی قابل تشخیص می باشد.

عرضه فوری نانو ذرات اکسید روی

عرضه فوری نانو ذرات اکسید روی

در سال‌های ابتدایی  کشف نانو اکسید روی استقبال از این ماده بسیار کم بود. با توجه به عدم شناخت ماده و نداشتن اطلاعات کافی در مورد ویژگی ها و خواص نانو اکسید روی افراد کمی برای آن وقت می گذاشتند اما با گذشت زمان و پی بردن به کاربرد ها و ویژگی های بسیار این ماده ارزشمند موجی از متقاضی در جهان برای این ماده شکل گرفت، به طوری که تولیدات کارخانه ها چندین برابر و همچنین بازار این ماده رونق چند برابری گرفت. از تفاوت هایی که در طول زمان در نحوه عرضه این ماده داشت این بود که در ابتدا نانو ذرات اکسید روی را در بسته های یک کلویی، دو کیلویی و نهایت پنج کیلویی به فروش می رسید، اما پس از متقاضی زیاد و عرضه زیاد این کالا در حال حاضر در بسته بندی های ۱۰۰ کیلوگرمی و حتی یک تنی امکان خرید و فروش دارد.

شرکت های زیادی در ایران اقدام به فروش این محصول می کند و با توجه به رقابت که در میان این شرکت وجود دارد هر روز به کیفیت تولید این محصول افزوده می‌ شود، استفاده از روش ها و تکنولوژی های پیشرفته در تولید این محصول باعث شده است سرعت تولید نانو ذرات اکسید روی افزایش یابد و در صورت نیاز فوری کشور کارخانه ها آماده عرضه فوری محصولات می باشند.

البته مسئله ای که مهم است افرادی هستند که در این بین اقدام به دستکاری قیمت‌ها می کند و به اصطلاح قیمت ها را بیشتر از قیمت واقعی تعیین می کنند. برای حل مشکل تولید کنندگان اقدام به عرضه مستقیم نانو ذرات کرده و محصولات را بدون واسطه به فروش می‌ رسانند که این کار باعث می‌شود دست دلالان کوتاه شده و قیمت واقعی خرید و فروش شود.

قیمت نانو ذرات اکسید در بازار داخلی و خارجی

از آنجایی که نانو ذرات اکسید در ایران و در خارج از کشور تولید می‌ شود قیمت آن تفاوت بسیاری دارد اما برای اینکه بدانید دلیل این تفاوت قیمت ها چیست، باید اشاره کنیم به نحوه تولید این محصول. نحوه تولید این محصول روشهای متفاوتی دارد که آنها را توضیح می دهیم:

  • رشد ته نشین سازی جرقه‌ای

پایه های از جنس کوارتز با آب مقطر، اتانول و استون تمیز و شسته می شوند و سپس با گاز نیتروژن خشک می شوند. دو سوزن از سیم هایی از جنس روی تهیه می شود. دو سوزن به حالت افقی با فاصله ۳ میلی متر از یکدیگر و در فاصله دو میلی متر بالای مرکز پایه قرار می‌گیرد. جرقه زمانی اتفاق می‌ افتد که یک خازن با ده کیلو ولت شارژ شده و به سوزن‌ها وصل می‌شود.سطوحی که برای ته نشین سازی استفاده می‌شوند از قبل در دمای ۳۸۰ درجه به مدت یک ساعت پخته شده و بعد از آن در دمای بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ درجه یک ساعت دیگر پخته می‌شوند. سرعت قرار گیری فیلم ها در این روش یک نانومتر به ازای هر جرقه است و در نتیجه می‌توان قطر پوسته ها را کنترل کرد.

  • روش هیدروترمال


۱۳ گرم از محلول را در ۳۰۰ میلی لیتر آب مقطر حل می‌کنند و سپس یک محلول حاوی ۸ گرم NaOH به محلول اضافه می شود. بعد از سپری شدن هشت ساعت در حالی که محلول هم زده میشود یک رسوب سفید رنگ حاصل می شود. این رسوب را با آب مقطر می شویند و دوباره در آب حل می‌کنند تا به شکل محلول در بیاید. در مرحله بعد محلول را با ۵۰ میلی لیتر پی وی پی مخلوط می کنند تا یک محلول همگن تشکیل شود. در مرحله بعد این محلول به  Auto Clave انتقال داده می‌شود و در دمای ۱۶۰ درجه برای هشت ساعت گرما داده می شود. سپس پودر های اکسید روی به دست آمده را بعد از اینکه با آب مقطر شسته اند در دمای ۱۰۰ درجه خشک می کنند. اندازه ی نانو ذرات به دست آمده در این روش پانزده نانو متر می باشد.

  • روش تبخیر مستقیم محلول الکل شامل پتاسیم اکسید و روی استات

 

کلوئید های نانو ذرات اکسید روی به وسیله هیدرولیز کردن روی استات در محلول متانول تشکیل می‌ شود. محلول پتاسیم اکسید به محلول روی استات و متانول اضافه می شود.قبل از تولید کلوئید های اکسید روی محلولی تیره تشکیل می شود. در این روش به محلول پتاسیم اکسید و متانول پودر روی استات اضافه می‌ شود و تا دمای ۶۰ درجه سلسیوس گرم می شود. در حال شکل گیری نانو ذره های اکسید روی در محلول، حلال با استفاده از تبخیر کننده از محلول حذف می شود. اندازه نانو ذره های تولید شده در این روش ۴ تا ۵ میلی متر می باشد.

با توجه به روش های گفته شده، نوع تولید و استفاده از دستگاه های تولید این محصول در قیمت نانو اکسید روی بسیار تاثیر دارد و هر تولید کننده با توجه به نوع روش تولید آن قیمت مختلفی را تعیین می کند.

صادرات نانو ذرات اکسید روی ارزان قیمت

صادرات نانو ذرات اکسید روی ارزان قیمت

در ایران با پیشرفت علم و تکنولوژی توانسته‌ایم که با صادرات نانو ذرات اکسید روی کمک قابل توجهی به اقتصاد کشور بکنیم. صادرات نانو ذرات اکسید روی به کشورهایی همچون ترکیه، هند، امارات، عراق و… انجام می شود. امید است که با صادرات هرچه بیشتر این ماده ارزشمند جایگاه کشورمان را در بین الملل باز تر و به اقتصاد کشور کمک بیشتری بکنیم. زیرا کشورمان پتانسیل بالایی در تولید مواد شیمیایی دارد چرا که خاک کشورمان غنی از مواد آلی می باشد.

یکی از مهمترین مسائلی که کشورهای مختلف این محصول را خریداری می کنند، استفاده نانو اکسید روی در مصارف دارویی می‌باشد. در پزشکی و بهداشتی این ترکیب با نام زینک اکساید در پودر بچه، کرم ضد آفتاب، شامپو ضد شوره، پماد های پوستی و… استفاده می شود. پماد زینک اکساید برای درمان ضایعات پوستی مستعد یا عفونت مانند سوختگی، خراشیدگی، اگزما و گزش حشرات بسیار کاربرد دارد.

این مسئله باعث شده که کشورهای زیادی برای تهیه این ماده اقدام به تولید و در صورت ناتوانی در تولید نانو ذرات اکسید روی اقدام به واردات می‌ کنند که خوشبختانه کشور ما ایران نه تنها در تولید این محصول موفق بوده بلکه در صادرات این محصول هم بسیار موفق می باشد.

معتبر ترین تامین کننده نانو ذرات اکسید روی در ایران

در ایران شرکت ها و تولید کنندگان زیادی اقدام به تولید نانو ذرات اکسید می کنند. این تولید کنندگان روزانه حجم بالایی از این ماده را تولید و به بازار عرضه می نمایند. محصولات تولیدی این شرکت ها را می توان به راحتی از فروشگاه‌ های معتبر در سطح شهر خریداری بکنید. مساله ای که مهم است بدانید تشخیص کیفیت نانو ذرات اکسید روی می باشد، زیرا کیفیت تولیدی این محصولات با یکدیگر متفاوت می باشد. قیمت نانو اکسید به مسائل مختلفی بستگی دارد، یکی از مسائل تاثیر گذار در قیمت نانو اکسید قیمت مواد اولیه است که در تولید به کار گرفته می شود، و با تغییر قیمت مواد اولیه قیمت محصول نهایی نیز تغییر می کند. یکی از مشکلاتی که تامین کنندگان نانو ذرات اکسید در ایران با آن مواجه هستند، نوسانات ارز و دلار می باشد که بسیار تاثیرگذار در کاهش و افزایش قیمت می باشد، به این صورت که اگر قیمت دلار افزایش یابد، طبیعتاً قیمت نانو اکسید روی بسیار افزایش پیدا می‌کند و در صورت کاهش قیمت آن کاهش می یابد. از دیگر عوامل در تعیین قیمت نانو اکسید روی میزان تقاضای مشتریان می باشد، به این صورت که اگر تقاضا در بازار زیاد باشد قیمت آن افزایش پیدا می‌کند و اگر تقاضا در بازار کم باشد قیمت کاهش پیدا می کند.

ارائه محصول با کیفیت میزان تقاضا برای این ماده ارزشمند را افزایش می دهد و به دنبال آن سود حاصل بسیار افزایش یافته و رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت. همچنین این کار باعث اشتغال زایی و استخدام نیروی بیش تر می شود که از نکات قابل توجه کشور های جهان و همچنین ایران می باشد. پس تولید محصول هرچه با کیفیت تر از دغدغه های اصلی کشورمان می باشد.

سفارش نانو ذرات اکسید به صورت عمده

سفارش نانو ذرات اکسید به صورت عمده

برخلاف گذشته امروزه سفارش عمده از کارخانه ها امکان پذیر می باشد و با توجه به نیازتان می توانید نانو ذرات اکسید روی مورد نظر خود را سفارش داده و دریافت کنید. اما دلایلی که باعث می شود روز به روز به سفارشات نانو ذرات اکسید اضافه شود، خواص بی نظیر آن می باشد که خواص آن عبارتند از:

  • خاصیت آنتی باکتریایی نانو پودر اکسید روی
  • قدرت چسبندگی و پوشش دهی بالا
  • فعال کننده آنزیم های حیوانی و انسانی
  • دارای بلور شش وجهی
  • نیمه رسانا بودن
  • قدرت واکنش پذیری بالا
  • فعالیت کاتالیزوری بالا
  • خاصیت ضد احتراقی نانوذرات روی
  • زیست سازگار بودن نانو پودر اکسید

این خواص و کاربردهای آن باعث شده هر روزه بر متقاضی های کالا افزایش یابد و بازار اکسید روی روز به روز رونق بیشتری پیدا کند، البته برای خرید بهترین نوع از اکسید روی می تواند به نمایندگی انحصاری نانو ذرات مراجعه کنید استفاده از تکنولوژی روز و بهترین دستگاه ها از ویژگی های این مجموعه می باشد.

در هنگام خرید این محصول نیاز است که شما حتماً با یک متخصص در این زمینه یا یک فرد باتجربه مشورت لازم را انجام دهید، زیرا تشخیص کیفیت نانو ذرات اکسید روی به راحتی امکان پذیر نمی باشد و همچنین پس از خرید این محصول مانند کالاهای دیگر امکان پس دادن یا تعویض کردن ندارد، زیرا یک ماده آزمایشگاهی است و امکان واکنش دادن با مواد مختلف بسیار زیاد می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *