نانو سیالات

در نمایندگی های مجاز فروش انواع نانو ذرات کوانتوم دات با خلوص بالا جهت مصارف تحقیقاتی و استفاده در صنعت پزشکی موجود بوده و به صورت پخش عمده با قیمت مناسب این نانو ذرات را عرضه می نماید.

نانو ذرات کوانتوم دات

نانو ذرات کوانتوم دات

زمانی که یک عنصر یا ماده با کمک فناوری نانوت کنولوژی به ابعاد کوچک تبدیل می شود، ابتدا این تغییرات تدریجی بوده و خواص مواد در ابتدا ثابت می باشد اما به محض رسیدن به حد ا تا ۱۰۰ نانو متر تغییرات فراوانی را شاهد خواهیم بود. همه ی مواد در سه حالت سه بعدی بوده اند هنگامی که هر سه بعد ماده در مقیاس نانومتری تغییر نماید، ساختار حاصل را نقطه‌ی کوانتومی یا دات کوانتومی می گویند.

نانو ذرات کوانتوم دات

نانو کوانتوم دات

دات کوانتومی کریستال های ریز در حد نانو می باشند که ویژگی نشر گسترده ی نور را دارا می باشد. اصطلاح کوانتوم به این دلیل استفاده می شود که خواص موادی که در حد نانو کوچک شده اند فقط بر طبق قوانین کوانتوم حرکت تک تک اتم ها قابل توجیه باشد. نانو کریستال‌های دات کوانتومی دارای اندازه های بین ۱ تا ۱۰ نانو بوده و نیمه رسانا می باشند و چنانچه به وسیله ماده یا واکنشی تحریک شوند از خود نور ساطع می کنند.

دات کوانتومى به دلیل اندازه کوچکشان قابلیت تطبیق پذیرى بسیار بالایی را دارا می باشند. به این معنی که با تغییر ساختار و کوچکتر شدن آن ها خواص آنها مطابق با کاری که دارند تغییر می باید و تطبیق پذیری بالایی دارند. اهمیت نیم رسانا بودن نقاط کوانتومی در این می باشد که میدان های الکتریکی را با هر محرک خارجی مانند تابش نور تغییر داد تا یک نارسانا به یک رسانا تبدیل شود.

ویژگی های نانو ذرات کوانتوم دات

ویژگی‌های تابشی نور و فیزیک کوانتومی منحصر به فرد این دات کوانتومی همراه با پیشرفت‌ های قابل توجهی که در ساخت، پوشش‌دار کردن و اتصال انواع ملکول‌های زیستی، صورت گرفته است باعث شده است این نانو ذرات در صنعت پزشکی به صورت تجاری مورد استفاده قرار بگیرند و در ردیابی سلول موجودات زنده، عکس برداری و همچنین تشخیص های طبی که به واسطه ردیابی این این نانو ذرات می باشد به عنوان ردیاب فلوئورسانسی استفاده نمود و به پیشرفت علم در این حوزه کمک شایانی را انجام خواهد داد. این نانو ذرات کاربردی در نمایندگی های مجاز پخش به صورت عمده و با قیمت مناسب عرضه خواهند شد.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *