خودرو با نانولوله‌

خودرو با نانولوله‌


محققان دانشگاه دوک با همکاری گروه طراحی خودرو فچ، حسگری ساختند که می‌تواند باد لاستیک خودروها را به‌صورت زنده رصد کند. در تولید این حسگر از نانولوله‌کربنی استفاده شده‌است.
محققان دانشگاه دوک ایده‌ای برای ساخت حسگر چاپی مطرح کردند که در آن از نانولوله برای رصد دائمی تایر خودرو استفاده می‌شود. این حسگر درون تایر قرار می‌گیرد و درصورت کاهش باد لاستیک به راننده هشدار می‌دهد.
یکی از مزیت‌های این حسگر آن است که ابعاد آن کوچک بوده و در اندازه‌های یک سکه است و امکان تولید ارزان قیمت آن وجود دارد. این حسگر به‌صورت چاپی تولید می‌شود.در این حسگر از نانولوله‌های کربنی فلزی استفاده شده‌است. این حسگر با ایجاد میدان الکتریکی میان دو الکترود کار می‌کند که یک ولتاژ نوسانی میان آن دو برقرار است. این حسگر به‌گونه‌ای درون لاستیک قرار داده شده که قادر است به‌صورت دائمی با جاده برهم‌کنش داشته باشد و با این کار هر گونه تغییر وضعیت لاستیک را در مقیاس میلیمتری رصد می‌کند و این کار با دقت بالایی انچام می شود
این حسگر با استفاده از روش‌های مختلف و مواد متفاوت قابل تولید است. اما بهترین نتیجه زمانی بدست می‌آید که از نانولوله‌های کربنی فلزی که درون یک فیلم انعطاف‌پذیر به کار رفته، استفاده شود.

1 دیدگاه

  • سلام ممنونم از سایت خوبتون در کیفیت و تنوع محصولاتتون شکی نیست کافیه بقیه هم یه بار استفاده کنندتا مشتری همیشگیتون بشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *