نانو ذرات فیلتر هوای

نانو ذرات فیلتر هوای


نانوالیاف به دلیل مساحت سطحی بالا، نسبت طول به عرض زیاد و چگالی پایین موجب حذف مقادیر زیادی از ذرات در حین فرایند فیلتراسیون می‌شوند و این عملکرد به افزایش بازدهی فرایند فیلتراسیون می‌انجامد.
مکانیزم این عمل به این صورت می‌باشد که لایه نازکی از شبکه نانوالیاف سدی در مقابل ذرات تشکیل می‌دهند درحالی‌که هوا از طریق حجم بزرگی از سوراخ‌های کوچک عبور داده می‌شود. درواقع مساحت سطح بالای نانوالیاف ذرات کوچک‌تر را درحالی‌که هوا از میان حفرات و محیط فیلتر عبور می‌کند، به دام می‌اندازد.
فیلتر هوا وسیله‌ای متشکل از الیاف است که ذرات جامد مانند گردوغبار، آلودگی و باکتری را از هوا پاک می‌کند. پلی اکریلونیتریل (PAN) یا کرسلن ۶۱، یک رزین مصنوعی نیمه کریستالی با فرمول خطی C3H3N)n) می‌باشد. این ماده یک پلیمر پرکاربرد برای تولید محصولات متنوع شامل غشاهای فیلتراسیون، الیاف توخالی برای اسمز معکوس، منسوجات و الیاف PAN اکسیدشده است.

2 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر خدمت شما من تولید کننده ی فیلتر هوای خودرو هستم در تولید اینن فیلتر ها از نانو ذرات استفاده میشه که باعث کیفیت بیشتر فیلتر هوا میشود ممنون از شما

  • علم نانو بسیار پر قدرت عمل کرده است مخصوصا در صنایع، و فیلتر هوا های بسیار خوبی را تولید کرده اند که در پاکی هوا بسیار کمک میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *