جذابیت تجاری نانو لوله کربنی در ظرفیت تولید آنها منعکس شده است که اخیراً از چندین هزار تن در سال فراتر رفته است. پودر نانو لوله های حجیم در انواع محصولات تجاری استفاده می شود، از باتری های قابل شارژ و قطعات خودرو و کالاهای ورزشی گرفته تا کف قایق ها و فیلترها. 

روش های خرید نانو لوله کربنی

عرضه نانو لوله کربنی ارزان قیمت

عرضه نانو لوله کربنی ارزان قیمتنانو لوله های کربنی در کشور با قیمتی بسیار ارزان عرضه می شوند. شما به راحتی می توانید انواع آن را بدست آورید. پیشرفت در سنتز، تصفیه و اصلاح شیمیایی نانو لوله ها باعث می شود تا بتوان از آنها در الکترونیک پوشش های نازک و سطح بالا استفاده کرد.

با این حال، مقاومت مکانیکی و خواص الکتریکی و حرارتی مورد انتظار از نانو لوله های کربن هنوز در بسیاری از محصولات موجود نیست.

در میان کاربردهای تجاری، نانو لوله و صفحات کربن قادر به دستیابی به سطح عملکرد امیدوار کننده برای کاربردهایی مانند ابر رساناها، محرکها و سپرهای الکترومغناطیسی سبک هستند.

علاوه بر هزینه، انعطاف پذیری رسانا های شفاف نانو لوله مهمترین مزیت این مواد نسبت به پوشش های شکننده ITO برای استفاده در نمایشگرهای منعطف است.

علاوه بر این، رساناهای شفاف نانو لوله می توانند لایه لایه شوند (برای مثال، توسط SLOT-DIE) و اسپری مافوق صوت، و با روش های کم لیتوگرافی کم هزینه (مانند چاپ صفحه و میکروپلاستیک) مدل سازی شود.

تلاش های اخیر تحقیقات تجاری منجر به تولید نانو لوله های تک جداره با شفافیت 90٪ و مقاومت صفحه 100 اهم در هر سانتیمتر مربع شده است. این مقاومت سطح برای برخی از برنامه ها کافی است، اما هنوز هم به طور قابل توجهی بالاتر از پوشش های ITO با شفافیت مشابه است.

برنامه های کاربردی مرتبط که نیاز به دقت کمتری دارند شامل بخاری های نازک فیلم نانو، مانند ویندوز و دیواره های ضد یخ است. تمام این روکش ها برای استفاده تجاری مورد آزمایش قرار گرفته اند. درآمد فروش نانو لوله با استفاده از فروشگاه اینترنتی نانو لوله بسیار مناسب است. 

صادرات نانو لوله کربنی به صورت عمده

صادرات نانو لوله های کربنی به صورت عمده انجام می شود. می توانید کیفیت صادرات این محصولات را خریداری کنید. قیمت عمده فروشی آنها بسیار ارزان تر است. نانو لوله کربنی (CNTs) سیلندرهای یکپارچه از یک یا چند لایه گرافن با انتهای باز یا بسته هستند که به آنها به صورت تک دیواره (SWNT) یا چند دیواره (MWNT) گفته می شود.

اتم های کربن موجود در این سازه های تمام کربنی به همه قسمتهای سازه وصل می شوند، مگر در انتهای لوله در یک شبکه شش ضلعی. نقص در نانو لوله های تولید انبوه شامل نقایص 5 طرفه، 7 جانبه و سایر دیواره های جانبی است که خواص مورد نظر را مختل می کند.

قطر یک نانو لوله تک دیواره ای بین 8/0 تا 2 نانومتر و چند دیواره بین 5 تا 20 نانومتر است، اما قطر یک نانو لوله چند دیواری می تواند به اندازه 100 نانومتر باشد. طول نانو لوله می تواند از 100 نانومتر تا چند سانتی متر باشد که این واسطه بین مقیاس های مولکولی و مقیاس های بزرگ ماکروسکوپی است.

تنها با در نظر گرفتن سطح مقطع دیوار نانو لوله، مدول الاستیک حدود 1 ترا پاسکال و مقاومت کششی 100 گیگ پاسکال برای نانو لوله های چند دیواره جداگانه اندازه گیری شده است.

این استحکام بیش از 10 برابر سایر فیبرهای صنعتی است. نانو لوله های چند دیواری معمولاً فلزی هستند و می توانند جریانهای حداکثر 109 آمپر در هر سانتی متر مربع را منتقل کنند.

بسته به جهت یابی شبکه ی گرافن نسبت به محور لوله که به نام کایرالیته شناخته می شود، نانو لوله های جداگانه می توانند فلزی یا نیمه هادی باشند. نانو لوله های تک جداره می توانند بسته به مساحت دیوار، که از هدایت حرارتی الماس ها بیشتر است، 3500 Wm-1K-1 در دمای اتاق، دارای هدایت حرارتی باشند.

بازرگانی فروش نانو لوله کربنی در کرج

بازرگانی فروش نانو لوله کربنی در کرجحراجی نانو لوله کربنی در کرج می تواند این محصولات را با کیفیت بسیار مناسب در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد. تهیه این محصول در کرج از این تجارت می تواند برای شما بسیار سودآور باشد.

تحقیقات گسترده در مورد نانو لوله کربنی در اوایل دهه 1990 برمی‌گردد به اولین سنتز صنعتی آنچه اکنون در دهه 1980 نانو لوله های چند دیواره نامیده می شود و مشاهدات حاصل از نانوالیاف کربن توخالی در دهه 1950 است. با این حال، فعالیت های تجاری مربوط به نانو لوله های کربن طی یک دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است.

از سال 2006، ظرفیت تولید جهانی در این ماه حداقل 10 برابر افزایش یافته است، و تعداد سالانه مقاله ها و اختراعات ثبت شده مربوط به نانو لوله ها رو به رشد است.

امروزه بیشتر نانو لوله کربنی مورد استفاده در مواد کامپوزیتی فله و فیلمهای نازک استفاده شده است که به دلیل ساختارهای نامنظم نانو لوله دارای خواص محدودی هستند.

سازه های منظم نانو لوله (S1) مانند جنگل های عمودی منظم، نخ ها و صفحات، این امیدواری را ایجاد کرده اند که با تولید انبوه، خواص نانو لوله های فردی و قابلیت های جدید در کاربرد تحقق یابد.

این ویژگی ها شامل بازیابی شکل، چسبندگی خشک، مقاومت در برابر ضربه زیاد، قطبش چهار ضلعی، فعال سازی با پالس های شدید، جذب تقریباً ایده آل بدن سیاه و خاصیت دفع حرارت صدا است.

با این وجود، خواص الکتریکی، مکانیکی و حرارتی سازه های ماکرو مولکولی به اندازه نانومتر مانند نخ و نانو لوله هایی که اخیراً معرفی شده اند به طور قابل توجهی پایین تر از نانو لوله های فردی هستند.

با این حال، تولید انبوه پودرهای نانو لوله منجر به استفاده آنها در بسیاری از محصولات تجاری شده و اکنون وارد مرحله رشد عمر محصول خود شده است.

در این مقاله برخی از برنامه های کاربردی تجاری نویدبخش فعلی و آینده نانو لوله ها و چالش های ادامه یافته برای طاعون تحقیق و توسعه بررسی شده است. لیستی از فعالیتهای صنعتی و محصولات تجاری در جداول S1 تا S3 آورده شده است.

تراکم بخار شیمیایی (CVD) روش اصلی تولید انبوه نانو لوله است. این روش معمولاً از راکتورهای بستر سیال استفاده می کند، که امکان نفوذ یکنواخت گاز و انتقال حرارت به نانو ذرات کاتالیزوری فلز را فراهم می کنند.

تولید انبوه، استفاده از مواد اولیه کم هزینه، افزایش استخراج، کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید زباله باعث کاهش قیمت نانو لوله های چند جداره شده است.

با این وجود، تولید انبوه نانو لوله ها ناخالصی هایی را ایجاد می کند که می تواند بر خواص آنها تأثیر بگذارد، و اغلب برای رفع این ناخالصی ها نیاز به مراحل پخت و پز پرهزینه و عملیات شیمیایی دارد. این مراحل می تواند به دیواره های جانبی نانو لوله ها آسیب برساند و طول آنها را کاهش دهد.

در حال حاضر، نانو لوله های چند جداره خالص و فله با قیمت کمتر از 100 دلار به ازای هر کیلو فروخته می شود که 1 تا 10 برابر بیشتر از قیمت بازار الیاف کربن تجاری است.

گروه تامین کننده انواع نانو لوله کربنی

گروه عرضه نانو لوله های کربنی این محصولات را به راحتی در دسترس مشتریان قرار می دهد. این نانو لوله ها توسط این گروه با کیفیت بسیار مناسب ساخته شده و حتی صادر می شوند.

شناخت شرایط فرآیند CVD باعث می شود نانو لوله های تک جداره یا نیمه فلزی به صورت انتخابی با 90 تا 95٪ انتخاب، نانو لوله ها را با بور یا نیتروژن پر کنید، و نانو لوله های تک دیواره ای را به طول 5/18 سانتی متر پر کنید. با این وجود، دانش زیادی در مورد چگونگی ارتباط شریان کاروتید، قطر، طول و خلوص نانو لوله ها با ترکیب کاتالیزور و شرایط فرآیند لازم است.

برای پیشرفت در سنتز نانو لوله ها با کایالیت انتخابی، لازم است هسته هسته نانو لوله ها و مدل سازی مولکولی فصل مشترک نانو لوله ها – کاتالیزور را در محل مشاهده کنید

یک روش جایگزین برای جداسازی پودرهای نانو لوله خالص تک جداره بر اساس نوع کایرالیال، استفاده از روش سانتریفیوژ با یک سورفاکتانت یا کروماتوگرافی ژل مناسب است.

اگرچه بسیاری از پودرها و محلول های معلق نانو لوله به صورت تجاری در دسترس هستند، اما تولید محلول های پایدار نانو لوله به اصلاح شیمیایی سطح نانو لوله ها یا افزودن سورفاکتانت ها نیاز دارد.

معمولاً استفاده از مواد شوینده یا عملیات حرارتی برای از بین بردن سورفاکتانت ها پس از حل محلول با روش هایی مانند روکش اسپین یا چاپ استفاده می شود.

علاوه بر این، به دلیل اینکه سنتز نانو لوله ها با CVD نیاز به کنترل فرآیند فشرده تر از نانو لوله های چند دیواری دارد و به دلیل هزینه های اولیه تحقیق و توسعه فرآیند، قیمت های نانو لوله های تک جداره به صورت فله هنوز به مراتب بالاتر از چند دیواره است نانو لوله ها بنابراین، استفاده از نانو لوله های چند جداره برای کاربردهایی که به قطر نانو لوله یا پیوند حساس نیستند، مطلوب تر است.

اما بیشتر کاربردهای نوظهور که به نانو لوله های تک جداره نیاز دارند، برای عملی سازی تجاری به کاهش بیشتر هزینه نیاز دارند. به عنوان یک گزینه دیگر، سنتز نانو لوله های کربن طولانی و مستقیم که نیازی به حل شدن در مایعات نیست، این امید را به شما می دهد که خاصیت فله از نظر اقتصادی قابل دوام باشد.

این روشها شامل خود آرایش افقی و عمودی نانو لوله بر روی بستر بستر پوشیده از ذرات کاتالیزور و تولید ورق و موضوعات نانو لوله به طور مستقیم از سیستمهای CVD با کاتالیزور معلق است.

توده های جنگلی متراکم از جنس نانو لوله  که با این روش تولید می شوند، می توانند به مواد جامد فشرده، فیلم های نازک و ریز ساختارهای ظریف سه بعدی تبدیل شوند. این نانو لوله را می توان مستقیماً درون نخهای بلند یا داخل ورقها و رشته ها پیچید.

معتبر ترین تاجران حوزه نانو لوله حال حاضر ایران

معتبر ترین تاجران حوزه نانو لوله حال حاضر ایرانمعتبرترین بازرگانان حوزه نانو لوله ها در حال حاضر در ایران فعال هستند و توانایی ارائه بهترین محصولات فناوری نانو در کشور را دارند. در ابتدا نانو لوله های چند دیواره به عنوان پرکننده های رسانای الکتریکی در پلاستیک مورد استفاده قرار می گرفتند و از این نسبت ابعاد بالا برای تشکیل شبکه ای استفاده می کردند که در غلظت های کم 0.01٪ از وزن (W٪) توزیع شده است.

کامپوزیت های پلیمری پر از نانو لوله های چند دیواره نامنظم، به 10/5 درصد وزن رسانا می کنند.

استفاده از پلاستیک های نانو لوله رسانا در صنعت خودرو باعث شده است که به صورت الکترواستاتیک قاب های آینه ای و همچنین دستیابی به خطوط انتقال سوخت و فیلترهایی که بارهای الکترواستاتیک را از بین می برد، به دست آید.

محصولات دیگر شامل تداخل الکترومغناطیسی (EMI) و حامل های محافظ برای صنعت میکروالکترونیک است. برای کاربردهایی که با تحمل مقابله دارند، پودر نانو لوله با پلیمرها یا رزینهای پیش ساخته می تواند سختی، استحکام یا مقاومت را افزایش دهد.

اضافه کردن 1٪ وزن نانو لوله های چند دیواره به رزین اپوکسی، سختی و چقرمگی شکست را به ترتیب 6 و 23٪ افزایش می دهد، بدون این که بقیه خصوصیات مکانیکی را به خطر بیاندازند.

این به روز رسانی بستگی به قطر نانو لوله، نسبت ابعاد، جهت گیری، توزیع و فعل و انفعالات فصل های مشترک نانو لوله و ماتریس دارد. بسیاری از تولید کنندگان نانو لوله های کربنی ترکیبی از رزین یا مستربچ حاوی 0.1 تا 20 درصد نانو لوله های کربنی را به فروش می رسانند.

علاوه بر این، لغزش مقیاس نانومتر و مهندسی بین نانو لوله ها و اتصالات نانو لوله کربن پلیمر می تواند باعث افزایش جذب انرژی مواد مورد استفاده برای افزایش راندمان کالاهای ورزشی مانند راکت تنیس، خفاش های بیس بال و شاسی دوچرخه شود. رزین های نانو لوله همچنین می توانند کامپوزیت های فیبری را تقویت کنند.

نمونه هایی از این موارد شامل توربین بادی قوی و سبک وزن و تیغه های بدن برای قایق های ایمنی دریایی است که از کامپوزیت های فیبر کربن با رزین های حاوی نانو لوله های کربن استفاده می کنند. نانو لوله های کربنی همچنین می توانند به عنوان مواد افزودنی در ترکیبات آلی برای ساختن الیاف کربن مورد استفاده قرار گیرند.

نانو لوله‌های کربنی بر چیدمان کربن در فیبرهای پیرولیز تأثیر می گذارند و این امر باعث می شود که الیاف کربن با قطر 1 میکرومتر با 35٪ افزایش قدرت (GPa 4.5) و سختی (GPa 463) در مقایسه با نمونه های شاهد بدون نانو لوله ها امکان پذیر شود.

قیمت جهانی نانو لوله کربنی

قیمت نانو لوله در کشور با توجه به قیمت آن در جهان در نوسان است. قیمت جهانی نانو لوله های کربن در حال حاضر بسیار مناسب است و عرضه آن در کشور باعث شده است که خرید آنها آسان شود.

در مواجهه با چالش های مربوط به استقرار منظم نانو لوله های کربنی در مقیاس بزرگ، کامپوزیت هایی ایجاد شده اند که در آن جرم نانو لوله های کربنی به طور منظم روی الیاف مختلف مانند شیشه، کاربید سیلیکون، آلومینا و الیاف کربن رشد کرده است. این الیاف را الیاف فازی می گویند.

بازشدگی و مقاومت برشی در داخل صفحه در پارچه های پارچه ای کرکی SiC-CNT که از قبل با رزین اپوکسی آغشته شده با رزین اپوکسی آغشته شده است، در مقایسه با نمونه غیر نانو لوله به ترتیب 348 و 54 درصد افزایش یافته است.

در پارچه آلومینا نانو لوله، استحکام برشی 69٪ افزایش یافته است. مطالعات در مورد برنامه های کاربردی چند منظوره، از جمله حفاظت از رعد و برق، حفاظت از یخ زدگی، و نظارت بر سلامت هواپیماها انجام شده است.

در دراز مدت، این امکان وجود دارد که نانوذرات و نانو لوله های تولید شده توسط CVD مستقیم یا چرخش توده های نانو لوله به طور منظم یا روش های کششی، بتوانند فیبر کربن در برنامه های سطح بالا باشند، خصوصاً در برنامه های حساس به وزن که عملکرد مکانیکی و الکتریکی را ترکیب می کنند.

آنها می خواهند به رقابت بپردازند (و طبق گزارش ها، نخ های ساخته شده از نانو لوله های با کیفیت پایین و باکیفیت به 357 گیگاپاسکال و 8.8 گیگاپاسکال رسیده اند.) باشد و برای دامنه طول سانتیمتر، این حالت M2 گیگاپاسکال باشد، که معادل استحکام وزن است الیاف فیبر تجاری دوپونت است.

با افزایش حجم، احتمال نقص ساختاری افزایش می یابد و نخ های نانو لوله های ماکرومتر هرگز نمی توانند به استحکام نانو لوله های تولیدی خود برسند.

نانو لوله ها می توانند یک اتصال سطح قوی را تشکیل دهند که این کاهش راندمان مقاومت را جبران می کند. بر خلاف الیاف کربن، که شکننده و شکننده هستند، الیاف نانو لوله می توانند بدون از دست دادن قدرت، به صورت دایره ای بافته شوند.

علاوه بر این، روکش ورق هایی با جرم معمولی نانو لوله با پودرهای کاربردی، قبل از تابش نخ، نخ های پوشیدنی، بافی و دوخت ایجاد می کند که تا وزن 95٪ وزن پودر دارند و می توانند از آنها به عنوان سیمهای ابر رسانا، باتری استفاده شوند. 

از الکترودهای سلول سوختی و منسوجات خود تمیز کننده استفاده کرد. الیاف نانو لوله تک جداره با کارایی بالا همچنین می توانند با محلول ریسندگی مبتنی بر انعقاد اسپری شوند.

این روش یک تکنیک جذاب برای تولید انبوه نانو لوله ها با کیفیت بالا است، اما لازم است قیمت نانو لوله های تک جداره با کیفیت بالا یا کاهش یابد یا پاشش نانو لوله های چند جداره ارزان باشد. طبق این روش، هزاران نخ می توانند به صورت موازی کار کنند و با تشکیل کریستال های مایع درست مانند چرخاندن الیاف فیبر، می توان ترتیب نانو لوله ها را بدست آورد.

خرید نانو لوله کربنی با بهترین کیفیت

خرید نانو لوله کربنی با بهترین کیفیتخرید نانو لوله های کربنی با بهترین کیفیت انجام می شود. شما می توانید بهترین محصولات نانو را با کیفیت بسیار مناسب تهیه کنید. انواع مختلفی از نانو لوله ها وجود دارد و کاربردهای آنها بسیار است. آنها به روش های بسیار متفاوتی تولید می شوند.

علاوه بر کامپوزیت های پلیمری، افزودن مقادیر کمی از نانو لوله های کربنی به فلزات، مقاومت و کشش کششی بالایی را ایجاد کرده است که می تواند کاربردهایی در هوافضا و سازه های خودرو داشته باشد.

کامپوزیت های نانو لوله ای آلومینیومی از مقاومت چند دیواری قابل مقایسه با فولاد ضد زنگ برخوردار هستند. این مقاومت با آلیاژهای Al-Li قابل مقایسه است، در حالی که قیمت کامپوزیت Al-MWNT کمتر گزارش شده است.

سرانجام، نانو لوله های چند جداره به عنوان افزودنی ضد شعله می توانند به پلاستیک اضافه شوند. این تأثیر عمدتاً ناشی از تغییر در رئولوژی به دلیل وجود نانو لوله‌ها است. این مواد افزودنی نانو لوله به عنوان جایگزینی برای مواد ضد اشتعال شیمیایی هالوژنه، از نظر تجاری جذاب هستند، استفاده از آنها به دلایل محیطی محدود است.

از نانو لوله های کربنی نیز با استفاده از تکنیک های توزیع، فاکتور سازی و لایه بندی سطوح بزرگ به عنوان مواد پوشش چند منظوره استفاده می شود. به عنوان مثال، رنگ های حاوی نانو لوله ها با جلوگیری از اتصال قارچ ها و جلبک ها، باعث کاهش خوردگی قایق های کشتی می شوند.

آنها جایگزین مناسبی برای سموم دفع آفات مضر برای محیط زیست هستند. ورود نانو لوله‌های کربنی در رنگهای ضد خوردگی فلزات می تواند باعث افزایش سختی پوشش و استحکام و در عین حال مسیری برقی برای محافظت کاتدی شود. توسعه گسترده فیلم های رسانا شفاف مبتنی بر نانو لوله ها به عنوان جایگزینی برای اکسید قلع ایندیوم (ITO) ادامه دارد.

نگرانی ها مبنی بر گران شدن ITO با توجه به کمبود میزان تولید، با افزایش تقاضای بازار نمایشگر، دستگاه های لمسی و سلولهای خورشیدی روبرو شده است. استفاده از نانو لوله بسیار ساده و تنها باید روش نگهداری نانو لوله کربنی اورچینال را دانست. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *