پودر نانو ذرات سیلیکا

پودر نانو ذرات سیلیکا


بر اساس خصوصیات ویژه محصول، نانو ذرات سیلیکا در صنایع مختلفی مورد استفاده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صنعت رنگ و پوشش، صنعت لاستیک و صنایع بتن اشاره کرد.
نانوسیلیکا در صنایع رنگ به عنوان مات کننده و افزایش دهنده غلظت مورد استفاده است. در صنعت لاستیک نانوسیلیکا می‌تواند جایگزین پرکننده شناخته شده دوده شود. اینجایگزینی امکان تولید تایرهای سبز را فراهم می‌آورد که علاوه بر حذف مشکلات زیست محیطی دوده، مصرف انرژی جهت حرکت و میزان صدای ناشی از حرکت را کاهش می‌دهد.

نانو ذرات سیلیکا در بتن

در سازه‌های بتنی و ترکیب سیمان وجود سیلیکا به عنوان ماده پوزولانی باعث ایجاد پیوندهای مناسب کووالانسی در ترکیب سیمان شده و مقاومت محیطی بتن نهایی حاصل را افزایش می‌دهد. استفاده از نانوسیلیکا باعث بهبود خواص سایشی و استحکام ترکیب در کنار کاهش نفوذپذیری و کاهش حجم خشک سیمان می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده نانوسیلیکا می‌تواند در تولید کاتالیست‌ها، نانوکامپوزیت‌های پلیمری، سرامیکی و فلزی، مواد عایق الکتریکی، بیوسنسور‌ها، سرامیکهای دندانی، سایندههای ویژه و… مورد استفاده قرار گیرد.

نانو ذرات سیلیکا

نانوپودر سیلیکا یا سیلیکون‌دی‌اکسید فراوان‌ترین نانوپودر تولیدی مـی‌باشد که بیش از %۴۰ از تولید کل جهانی نانوپودر‌ها را دارا می‌باشد. سیلیکا دارای یک شبکه سه‌بعدی با ساختار شبیه الماس می‌باشد. سیلیکا سفید رنگ، دارای وزن مولکولی ۶۰/۰۸mol/gr، دمای ذوب و جوش نسبتاً بالا می‌باشد. این ماده از لحاظ شیمیایی در دمای محیط مقاوم اما در دما‌ها و فشارهای بالا دستخوش تغییر شکل‌هایی می‌شود. سیلیکای آمورف بیشتر از شکل‌های بلوریش دچار تغییرات می‌شود. این محصول بعید است که در هنگام حمل یا نگهداری اثرات مضر داشته باشد، اما با این وجود، نانوذرات به طور کلی ممکن است در صورت تماس مستقیم با پوست یا استنشاق خطرات بهداشتی را به همراه داشته باشند.

1 دیدگاه

  • یکی از خصوصیات ویژه این محصول که من ازش خوشم اومد اینه که، در صنعت رنگ و پوشش، صنعت لاستیک و صنایع بتن استفاده های خوبی میتوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *