در سال های اخیر، نانو ساختار های اکسید های فلزی گذار به دلیل ویژگی های متفاوت در مقایسه با همتایان فله مربوطه، مورد توجه بسیاری از دانشمندان و مهندسان قرار گرفته است که این امر به نوبه خود کاربرد های امیدوار کننده ای را در زمینه های مختلف فناوری ارائه می دهد.

تهیه نانو ساختار های با کیفیت بالا از اندازه تعریف شده و قابل کنترل و مورفولوژی یک نیاز اساسی به منظور توسعه نانو دواژ ها یا کاربرد های مختلف دیگر برای کاتالیزور، سنجش، داروخانه است.

نانو ذرات اکسید مس با قیمت عمده

عرضه نانو ذرات اکسید با حمل و نقل استاندارد

عرضه نانو ذرات اکسید با حمل و نقل استانداردبازرگانی نانو ذرات اکسید مس با مناسب ترین حمل و نقل استاندارد در سراسر استان ها انجام می گیرد قیمت نانو ذرات اکسید بسیار مقرون به صرفه در ایران می باشد این نانو ذرات با بهترین کیفیت و جنس عرضه می شوند.

این عرضه با مناسب ترین حمل و نقل صورت می گیرد و در ایده آل ترین حالت محصول از شرکت به دست ما می‌ رسد.

بازار خرید و فروش بهترین نانو ذرات اکسید صادراتی

فروش نانو ذرات اکسید مس صادراتی در بهترین کیفیت و قیمت انجام می شود و استقبال گسترده ای را برای خریدار نانو ذرات اکسید مس به همراه آورده است بازار خرید و فروش این ذرات به صورت مستقیم و عمده فروشی از هزینه ی کمتری برخوردار می شود.

صادرات نانو ذرات اکسید مس به مصر

صادرات نانو ذرات اکسید مس به مصرصادرات بازرگانی نانو ذرات اکسید مس به مصر یکی از  بالاترین بورس نانو ذرات اکسید مس را به خود اختصاص داده است. این صادرات از بالاترین استقبال در مصر برخوردار است چرا که کیفیت این نانو ذرات در کشور برای صادرات بسیار مناسب است از طرف دیگر قیمت بسیار مقرون به صرفه ای نیز نسبت با مشابه های خارجی خود دارد.

موارد مصرف نانو ذرات اکسید مس

ویژگی نانو ذرات اکسید مس CuO گسترده است از جمله اقدام ضد میکروبی مؤثر در برابر طیف گسترده ای از پاتوژن ها و همچنین باکتری های مقاوم به دارو هستند.

این خصوصیات منجر به ایجاد روش های مختلف با کاربرد های مستقیم در زمینه پزشکی، مانند سطوح مناسب با اثر ضد میکروبی، پانسمان زخم و منسوجات اصلاح شده است. همچنین اعتقاد بر این است که این نانو ذرات ها می توانند جایگزین های کارآیی در توسعه سیستم های هوشمند بکار رفته در تشخیص بیماری های بیماری زا و همچنین برای درمان عفونت ها باشند.

اکسید مس (CuO) ، بیشتر به دلیل خاصیت ضد میکروبی و بیوسیژن آن ها مورد توجه واقع شده اند و ممکن است در بسیاری از کاربرد های پزشکی مورد استفاده قرار گیرند.

اکسید مس یک فلز نیمه هادی است با خواص نوری، الکتریکی و مغناطیسی منحصر به فرد و از آن برای کاربرد های مختلف از جمله توسعه ابر رساناها، فیلتر های مادون قرمز نزدیک، در رسانه و دیگر دستگاه های ذخیره سازی مغناطیسی، سنسور ها، کاتالیز های متعدد، نیمه هادی ها و غیره استفاده شده است.

حتی اگر نانوذرات مس (CuO NP) استفاده خود را در برنامه های زیست پزشکی ثابت کرده اند. ضرر اصلی استفاده آن ها در زمینه پزشکی به دلیل اثرات سمی بالقوه آن ها ممکن است برای سلول های پستانداران و همچنین برای مهره داران و بی مهرگان سمی باشد.

فرآیند سمیت اصلی به افزایش تولید گونه های اکسیژن واکنش پذیر متکی است بنابراین این نانو ذرات استرس اکسیداتیو را در سلول های اپیتلیال ریوی انسان تحریک می کنند، باعث سمیت می شوند و می توانند DNA و میتوکندری را آسیب ببینند.

کاربرد های مهم زیست پزشکی و صنعتی باعث پیشرفت چشمگیر روشهای سنتز برای نانوذرات CuO شده است تکنیک سنتز برای خواص نانوسیستم نهایی مهم است، زیرا ممکن است اندازه و مورفولوژی نانوذرات را کنترل کند. همچنین، این نانو ذرات دارای خواص زاد نور و مقناطیس مختلف، استحکام مکانیکی و مقاومت الکتریکی هستند که با ویژگی های مواد جامد فله متفاوت است.

چندین روش برای سنتز نانو ذرات مس یا با اسم علمی (CuO NP) استفاده شده است برای مثال روش الکتروشیمیایی توسط سویزر به عنوان راهی برای سنتز فیلم های سرامیکی اختراع شد.

از آن زمان این روش بطور مداوم برای تهیه اکسید های نانو فلز مانند ZnO  CuO و غیره مورد استفاده قرار می گرفت. اولین نانو کریستال های گزارش شده CuO با استفاده از فلز مس به عنوان یک آند قربانی تهیه می شدند. روش الکترو شیمیایی مبتنی بر واکنش هایی است که بین الکترود و الکترولیت رخ می دهد.

با این روش، الکترو دپوزیشن بر روی بخش کوچکی از الکترود رخ می دهد ، زیرا پتانسیل های شیمیایی در سطح آن ایجاد می شوند.

روش الکترو شیمیایی در گروه تکنیک های شیمیایی نرم تولید شده است که نانوذرات اکسید مس را تولید می کنند. یکی از قابل توجه ترین مزایای این روش، امکان کنترل مورفولوژی و اندازه نانوذرات مس نتیجه با تغییر دما، زمان، چگالی جریان، ترکیب یا ولتاژ است.

روش  سنتز وابسته به PEG از دیگر روش ها است پلی اتیلن گلیکول (PEG) یک سورفاکتانت غیر یونی ارزان است که برای سنتز اکسید های فلزی استفاده می شود. همچنين در بسياری از کاربرد های زيست پزشکي به ويژه تحويل دارو مورد استفاده قرار می گيرد زيرا سازگاری زيستی زيادي با کل ساختار موجود در آن دارد. PEG 400 به دلیل کمترین میزان سمی که دارد، رایج ترین نوع آن است.

نانوذرات فلز مس با افزودن محلولی عالی که هیدروکسید سدیم نام دارد در غلظت های مختلف و محلول های استات مس در اتانول / آب تهیه شدند.  این نمونه، شامل مس (OAc) 2 · 2H2O 50 ml (0.05 M) و NaOH 100 میلی لیتر (0.1 M) بود که به مدت 1 ساعت با قدرت سونوگرافی 30 W فراصوت شدند.

این روش منجر به تولید نانوذرات با ابعاد نسبتاً همگن (با قطر متوسط ​​70 نانومتر) شد. همچنین، با مطالعات مختلف نشان داده شد که PEG تأثیر معنی داری در اندازه نانوذرات مس دارد. این نانو ذرات مس با ترکیب کلرید مس، هیدروکسید سدیم و PEG 400 سنتز شدند.

این محصول با الکل اتیل شسته شد تا PEG 400 را از بین ببرد و سپس خشک شد. جامد حاصل در 400 درجه سانتی گراد، 600 درجه سانتیگراد و 800 درجه سانتی گراد کالسینه شد.

نمونه های تهویه شده در 800 درجه سانتی گراد، ذرات یکنواخت و اندازه هایی بین 400 تا 454 نانومتر ایجاد کردند، در حالی که نمونه هایی که در 400 درجه سانتی گراد تنظیم شده اند، اندازه نانو ذرات تقریبا 65 نانومتر را نشان می دهند.

مشاهده شد که افزایش دما متناسب با تجمع ذرات است. روش سونو شیمیایی از دیگر روش های تولید است روش سونو شیمیایی یک فرآیند ساده است که سه مرحله را دنبال می کند: (1) شکل گیری، (2) توسعه، (3) فروپاشی انفجاری ریزگرد های بدست آمده.  این روش شامل استفاده از سونوگرافی در طول سنتز محصول است.

نانو ذرات مس CuO از مورفولوژی مختلف با استفاده از استات فولیک به عنوان پیشرو و پلی (وینیل پیرولیدون) (PVP) به دست آمده، با استفاده از یک روش سونوشیمیایی به عنوان یک عامل کاهش دهنده عمل می کنند دو مجموعه از نمونه ها با استفاده از روش سونوشیمیایی سنتز شد.

مجموعه اول از CuO NPs و برمید ستیل تری متیل آمونیوم (CTAB) و گروه دوم از نانوذرات مس بدون CTAB، پس از فراصوت و تکلیف تشکیل شد.

نتایج نشان داد که در صورت عدم وجود CTAB، نانوذرات از شکل نامنظم برخوردار بوده و تجمع ذرات مورد علاقه قرار گرفته است. گزارش شده است كه حضور CTAB باعث تشكيل بلور CuO می شود. نانوذرات مس CuO با استفاده از روش سونو شیمیایی سنتز شده و سپس این محصول به مدت 2 ساعت در دما های مختلف بین 400 تا 700 درجه سانتی گراد انجام شد.

مشاهده شد که در 400 و 500 درجه سانتی گراد تشکیل نانوذرات مس تکمیل شد. با این حال، در دمای 600 درجه و 700 درجه سانتی گراد تبلور و تشکیل نانو ذرات یکنواخت را مشاهده می شود این روش برای طراحی NP های CuO در نظر گرفته شده برای کاربرد های پزشکی مورد استفاده قرار گرفت.

به عنوان مثال، با استفاده از روش سونو شیمیایی، نانو ذرات مس CuO سنتز شده، که برای پوشاندن روکش و باند زخم پنبه پزشکی استفاده شده اند.

گزارش شده است که این ترکیب قادر به جلوگیری از استعمار میکروبی و حتی از بین بردن انواع میکرو ارگانیسم های بالینی مرتبط مانند اشرشیا کلی که یک باکتری می باشد است، گفته می شود زخم های بیماران مبتلا به ضایعات پوستی را استعمار می کند و نیاز به استفاده از پانسمان پنبه ای دارد. همچنین استفاده از روش سونو شیمیایی برای سنتز نانوذرات مس برای به دست آوردن منسوجات پوشش داده شده.  این نانو پوشش ها یک فعالیت ضد باکتریایی کارآمد نشان داده اند بنابراین آن ها برای توسعه برنامه های کاربردی پزشکی بیشتر به ویژه در طراحی سطوح ضد عفونی، دستگاه های پزشکی و رویکرد های ضد بیوفیلم در نظر گرفته می شوند. روش Sol-Gel از دیگر روش های تولید است تکنیک sol-gel روشی ساده و نسبتاً سریع است و بنابراین از آن در طراحی نانو ذرات بسیار استفاده می شود.

این روش غالباً به کار می رود زیرا کنترل دقیق اندازه نانو ذرات را تضمین می کند. برای به دست آوردن نانوذرات با ابعاد بین 10 تا 40 نانومتر از این روش بهینه شده است. نانوذرات مس CuO با ابعاد 25 نانومتر با استفاده از روش سل ژل سنتز شده است.

خصوصیات فیزیکی نانوذرات مس نیز به روش استفاده شده از ژل سل و زمان محاسبه بستگی دارد. علاوه بر این، در مورد روش سل ژل، اندازه نانوذرات به طور متناسب با دما ارتباط دارد، شرایط فیزیکی برای طراحی نانوذرات کاربردی با استفاده از این روش بسیار مهم است. همچنین با روش سل ژل با استفاده از اسید اتیلن نانوذرات مس و بدون پوشش CuO سنتز شده است.

عامل مهار کننده برای کنترل ابعاد CuONPs استفاده شد.  نانوذرات مسدود نشده CuO با مس (CH3COO) 2 · H2O و اوره سنتز شدند. این روش امکان کنترل دقیق مورفولوژی و شکل نانو ذرات را فراهم می آورد. سایر روش های مصنوعی برای سنتز نانو ذرات نیز وجود دارد مانند روش گرمابی، روش اکسیداسیون حرارتی، سنتز الکلی حرارتی، آمونیاک مایع و سنتز به کمک مایکروویو.

روش تجزیه حرارتی مستقیم

روش تجزیه حرارتی مستقیم به طور گسترده ای برای سنتز نانوذرات مس استفاده می شود. یک رویکرد شامل اضافه کردن کربنات سدیم به سولفات مس است و با استفاده از کلسیناسیون NP های کروی با تکلیس تشکیل می شود.

Np های مس به دست آمده با استفاده از روش پلاسما حرارتی ثابت شده است که ویژگی های بهبود یافته ای را نشان می دهد که ممکن است در کاربردهای پزشکی آن ها مفید باشد.  به عنوان مثال، چنین نانو ساختار هایی به نظر می رسد که فعالیت ضد میکروبی را در برابر باکتری های مقاوم به دارو تقویت کرده و در عین حال زیست سازگاری قابل قبول و ابعاد کوچک را حفظ می کنند.

در سال های گذشته، سنتز های نانوذرات، از جمله نانو ذرات مس با هدف زیست پزشکی به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت.

سنتز نانو

سنتز نانو ذرات یک گزینه جایگزین سنتز است زیرا برای سیستم های بیولوژیکی ایمن تر است، خصوصیات سازگار با محیط زیست و فیزیکی و شیمیایی نانوذرات هنوز برای کاربرد های پزشکی مناسب هستند.

کاربرد خاصیت NP

کاربرد خاصیت NP های CuO به روش سنتز انتخاب شده بستگی دارد و برای کاربرد های آن ها در مناطق مختلف از جمله تحقیقات زیست پزشکی که بیش ترین کاربرد را دارند، بسیار مهم هستند.

مهم ترین ویژگی اندازه نانو ذرات است (که ممکن است در حین سنتز کنترل شوند) زیرا این امکان را فراهم می کند تا مدل سازی متناسب از خصوصیات نوری، کاتالیزوری، الکتریکی و بیولوژیکی آن ها را انجام دهد.  این خاصیت ها آن ها را برای کاربرد های مختلف مانند تولید لوازم آرایشی، جایگزین های دارویی، رنگ ها، روکش ها و غیره مفید می سازد.

بنابراین، روش سنتز کاربردی، تعدیل پارامتر های واکنش و ترکیب مواد فله نمایانگر جنبه های اصلی در کنترل مستقیم اندازه و کنترل مستقیم یا غیر مستقیم سایر خصوصیات مهم جسمی، شیمیایی و بیولوژیکی است.

 خواص نوری NP های CuO به طور قابل توجهی تحت تأثیر دما، اندازه و مورفولوژی قرار دارند.

برای مثال، یک روش مفید، طیف سنجی جذب UV-Vis است که بسیار مهم است زیرا اطلاعات اساسی در مورد خواص نوری ماده را ارائه می دهد خواص مغناطیسی نانو ذرات مس نیز تحت تأثیر ابعاد آنهاست.

علاوه بر این، خصوصیات مغناطیسی NP های مس به شدت به مورفولوژی آن ها بستگی دارد.

در مطالعه ای متمرکز بر خواص نانوذرات، نویسندگان نانو ذرات مس را با ابعاد 13 نانومتر تا 33 نانومتر به دست آوردند و آن ها یک تعامل فرومغناطیسی ضعیف را تأیید کردند، این فرایند تحت تأثیر اندازه ذرات است.

در عوض در مورد نانو ذرات مس CuO با ابعاد بین 9 و 16 نانومتر، اوج موجود در میدان مغناطیسی خنک شده با میدان صفر وجود ندارد.

همچنین، بین سیستم های خنک کننده میدان صفر و سیستم های خنک کننده میدان اختلاف ایجاد شده است و مشاهده شده است که این سیستم در دمای اتاق هیسترزیس را نشان می دهد. اوج مرتبط با ویسکوزیته مغناطیسی و آرامش مغناطیس مشابه سایر سیستم های نانوذره است.

نانو ذرات مس می توانند بسته به خواص مختلفی كه از خود نشان می دهند، كاربرد های متفاوتی داشته باشند، كه بسیار تحت تأثیر اندازه، خصوصیات سطح، صفات نوری و مغناطیسی قرار گرفته اند، روش سنتز یك پارامتر مهم برای كنترل همه این ها و در نتیجه، خصوصیات بیولوژیکی آن ها است.

برخی از این کاربرد ها شامل مواد دوپینگ در نیمه هادی ها، مانند سنسور های شیمیایی، مواد ضد میکروبی، کاتالیزور برای واکنش های مختلف جفت شدن متقابل، فرمولاسیون ضد سرطان، مواد پوشش دهنده و غیره است.

برنامه های کاربردی در بسیاری از مناطق دیگر، به عنوان مثال، در تشخیص ویروس ها در بدن انسان.  یک روش بسیار حساس و انتخابی برای تشخیص ویروس آنفولانزای H1N1 با استفاده از اکسید مس وجود دارد  اصل این روش مبتنی بر برچسب زدن آنتی بادی ها با استفاده از نانو ذرات مس است.

بازار خرید و فروش نانو ذرات اکسید درجه یک

بازار خرید و فروش نانو ذرات اکسید درجه یکبازار خرید و فروش نانو ذرات اکسید بسیار داغ و رونق دار است چرا که انواع کیفیت و قیمت از این نوع نانو ذرات وجود دارد در این میان بهترین کیفیت درجه یک شامل استقبال گسترده ای از خریداران در بازار داخلی و خارجی شده است.

همچنین می توان به فروشگاه های مجازی بازار خرید و فروش این نانو ذرات مراجعه کرد و ضمن برخورداری از انواع نانو ذرات از مقرون به صرفه ترین حالت ممکن خرید و ثبت سفارش نمود همین طور می توان مستقیما از خود شرکت تولید کننده در این فروشگاه ها خرید کرد.

عرضه مستقیم نانو ذرات اکسید مس به سراسر کشور

نانو ذرات اکسید مس دارای عرضه ی مستقیم کارخانه ای به قیمت عمده فروشی و بسیار مقرون به صرفه تر از بازار به سراسر کشور می‌ باشد این عرضه بدون واسطه و به اعتبار شرکت می‌ باشد پس روی اصل بودن آن بیش تر می توانیم اعتماد کنیم همچنین این عرضه به صورت مجازی در فروشگاه‌ های مجازی انجام می شود.

بهترین برند نانو ذرات اکسید مس در بازار

بهترین برند نانو ذرات اکسید مس در بازاربهترین برند نانو ذرات اکسید مس در بازار وجود دارد این گونه برند ها از استقبال فراگیری همراه است و معمولا قابل اعتماد ترین برند در کیفیت و کارایی می‌ باشند همچنین اغلب قیمت مقرون به صرفه ای دارد و امکان خرید شرکتی برای بهترین برند های نانو ذرات وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *