نانو رس‌ها، کانی‌هایی هستند که حداقل یکی از ابعاد آن‌ها در حد نانومتر باشد. محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با خالص‌سازی آزمایشگاهی نانو رس، این نانوذرات ارزان‌ قیمت و بی‌ضرر را به‌عنوان یک حامل دارویی معرفی کردند.
نانو رس ها، کانی‌هایی هستند که حداقل یکی از ابعاد آن‌ها در حد نانومتر باشد. این مواد به دلیل ارزانی و در دسترس بودن، توجه زیادی را در زمینه‌ی فناوری نانو به خود جلب کرده‌اند. همچنین اندازه‌ی کوچک این مواد، آن‌ها را قادر ساخته تا با دیگر مواد موجود در بازار فناوری نانو، رقابت کنند. مونت موریلونیت یک نانوذره رسی است که عمده‌ترین فاز موجود در بنتونیت را تشکیل می‌دهد. این نانوذره با ابعاد حدود ۱۰ آنگستروم و با برخورداری از خواص منحصربه‌فرد، کاربردهای مختلفی در صنعت و تحقیقات یافته است.

همچنین این مواد که به عنوان مواد افزودنی برای ساخت نانو کامپوزیت ها و بهبود خواص پلیمری به کار می روند، در زیر میکروسکوپ الکترونی با قدرت تفکیک بالا مشاهده می شود که نانو رس ها شامل صفحات بسیار ریز و نامنظم رسی هستند که در حد یک نانو متر ضخامت و صد نانومتر قطر دارند.

قیمت ذرات نانو رس دارویی

صادرات نانو رس به کشور های آفریقایی

همانطور که گفته شد نانو رس ها مزایای بسیاری در صنعت پزشکی و داروسازی دارد، نانو رس ها در دارو ها می توانند دارو را از تخریب محافظت کند و جذب دارو را از طریق تسهیل توزیع آن از غشای روده افزایش دهد، در نتیجه باعث تعدیل اثر بدن بر دارو شده و توزیع بافتی را تغییر دهد.

نانو رس انواع مختلفی دارند از جمله به برخی ها اشاره می کنیم مانند مونت موریلنت، بنتونیت، کائولینیت، هکتوریت و هالوسیت.
معمولا در تولید نانو رس ها غالبا از بنتونیت استفاده می شود که نوعی کانی رسی به شمار می رود و عمدتا از مونت موریلونیت تشکیل شده است؛ رس های رایج به صورت طبیعی به عنوان مواد معدنی و طبیعی محسوب می شوند سیلیکات های آلومینیوم از جمله موارد آن می باشد این سیلیکات ساختاری نامنظم و ورقه ای دارد.
شایع ترین نانو رس مونت موریلنت از خانواده ی اسمکتیت می باشد که می توان کاربرد های بسیاری را بر شمرد، انواع دیگر نانو رس ها هکتوریت ها و رس های سنتزی را می توان نام برد برای مثال هیدروتالکیت ها و مونت موریلنت ها از خانواده ی اسمکتیت که در پزشکی و صنعت داروسازی کاربرد های فراوانی دارد.
همانطور که میدانید فراوان ترین عضو گروه اسمکتیت ها مونت موریلنت می باشد، این ماده در بنتونیت به وفور یافت می شود و از دگرسان شدن خاکسترهای آتشفشانی به رنگ روشن و شفاف و گاهی نرم و خمیری تبدیل می شود؛ این ماده کاربرد های زیادی از زمان باستان و تا به امروزه داشته است از جمله کاربرد های این ماده می توان به پاک کنندگی و شویندگی خوب و درمان بیماری ها اشاره کرد. 

نانو ذرات رس به دلیل ویژگی های منحصر به فرد، در صنعت داروسازی و پزشکی مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته اند از این رو در ساخت انواع دارو ها به عنوان ماده خام و مواد کمکی در سنتز دارو مورد استفاده قرار می گیرند.

از جمله موارد مصرف نانو رس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پزشکی
  2. صنعت نساجی
  3. بسته بندی مواد غذایی
  4. حفاظت از محیط زیست
  5. لوازم آرایشی 
  6. کاتالیزور
  7. داروسازی
  8. صنایع الکترونیک
  9. صنایع خودرو
  10. صنعت ساختمان سازی

از مهم ترین کاربرد نانو رس ها می توان به اصلاح نانو کامپوزیت ها اشاره کرد که دارای خواص مکانیکی، حرارتی و استحکام فوق العاده نسبت به دیگر نانوکامپوزیت ها دارد. این ماده بازار صادراتی خوبی دارد.

نرخ و قیمت نانو رس در حجم عمده

نرخ و قیمت نانو رس در حجم عمدهبه طور معمول خرید نانو رس به صورت عمده و یکجا به صرفه تر از خرید در حجم کمتر است، خرید نانو ذرات خاک رس با درصد فراوانی از سوی خریداران نانو رس انجام می گیرد که علت این امر کاربرد بسیار وسیع از این نانو ذرات ها در فرآیند های مهم صنعتی و غیر صنعتی می باشد که رواج بیش از پیش خرید و فروش آن ها را منجر گشته است.
اما خریدار نانو رس ذرات خاک رس برای این که بتواند از برترین نوع این ذرات بهره مند گردد تا در نهایت آن را جهت تولید و بهره وری برخی از مواد به کار گیرد، بهتر است این محصول را به صورت اینترنتی و آنلاین تهیه نماید تا شامل مزایای زیر گردد:

  • بهره مندی از بهترین برند نانوذرات خاک رس
  • خرید نانوذرات خاک رس با بهترین و مناسب ترین سطح قیمت به صورت عمده

با توجه به انواع نانو رس ها نرخ و قیمت هر کدام متفاوت می باشد و هر نانو رس دارای مواد تشکیل دهنده خاص و متفاوتی هستند که از دیگر مواد متمایز می گردند از این رو به طور خلاصه به چند مورد اشاره می کنیم:

  • هکتوریت ماده ای نرم و رسی است که دارای ترکیباتی مثل سدیم، لیتیوم، منیزیوم، سیلیکون، هیدروژن و اکسیژن است و در تولید پلی پروپیلن و pvc مورد استفاده  قرار می گیرد، این ماده ویژگی ها و مزیت های زیادی در حوزه ی تعدیل و ثبات حرارتی نسبت به MMT و بنتونیت دارند؛ این ماده هیچ گروه کاتالیستی (اسیدی) ندارد که باعث تخریب پلیمر در دما های بالا می گردد.
  • هالوسیت ها یک ماده نانو ساختار رسی معدنی و طبیعی به شمار می روند و بررسی ها و تحقیقات در معادن نشان می دهد که نانو لوله های طبیعی از ترکیب سیلیکون، آلومینیوم و هیدروژن تشکیل شده اند. هالوسیت به طور طبیعی در خاک رسی مناطق خاصی از شمال آمریکا یافت می شود؛ از رس هالوسیت برای ساخت چینی ها و سرامیک های ظریف استفاده می کنند، نانو لوله های هالوسیت در محصولات مختلف از جمله پلاستیک، پلیمرها و قطعات الکترونیکی استفاده می شوند. 
  • ناگفته نماند این ماده در مناطق دیگری از کره زمین نیز یافت می شوند و به علت نایاب بودن از ارزش بالایی برخوردار است. 
  • گرافیت از دیگر ساختار های طبیعی و معدنی با ساختاری لایه لایه و ورقه ای است که صفحات آن مانند یک دسته کارت صاف روی هم قرار گرفته اند یک کارت می تواند روی دیگر کارت ها بلغزد و با اعمال فشار حداکثری احتمال خمیدگی وجود دارد.
  • بیشتر ما گرافیت را با مغز مداد سیاه می شناسیم، هر اتم کربن از سه الکترون خودش برای ایجاد سه پیوند یگانه کووالانسی با سه اتم کربن تشکیل شده است، این نیرو بین لایه ها نیروی واندروالسی ایجاد می کند که باعث روی هم قرار گرفتن دو لایه گرافیت می شود.
  • زئولیت ها در سراسر جهان وجود دارند که در نتیجه ی انتقال خاکستر های آتشفشانی به کیلومتر ها دورتر منتقل شده اند، این مواد نانو ذراتی طبیعی ثابت و غیر سمی با ساختمانی شبکه ای مخصوصی هستند که شامل روزنه ها و حفره های پر شده با یون های مثبت و مولکول های آب می باشد.
    به دلیل قطبی بودن بالای این نوع مواد توان بالایی در مکش و جذب آب و دیگر مواد قطبی دارند حتی اگر غلظت این مواد در محیط بسیار کم باشد.

مرکز پخش نانو رس در پایتخت

با توجه به رشد روز افزون نیاز مردم به محصولات نانو رس مراکز پخش نانو رس در سراسر پایتخت گسترده شده اند، در سراسر پایتخت مراکزی وجود دارند که محصولات نانو رس را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می نمایند و می توانید این محصول را با نازلترین قیمت تهیه نمایید؛ در مراکز پخش نانو رس انواع نانو رس به صورت عمده عرضه می شود تا مشتریان را از بابت برطرف کردن نیاز مبرم سازد.
نانوذرات رس با بهترین کیفیت و قیمت در مراکز پخش نانو رس در پایتخت عرضه می گردند و یکی از بهترین محصولات موجود می باشد؛ این محصول دارای بهترین مواد و مرغوب ترین کیفیت است.

برای پی بردن به قیمت لحظه ای نانو رس می توان به سایت های معتبر مراجعه کرد و تمام انواع مدل های نانو ذرات را جستجو کنیم، برای خرید نانو ذرات رس بهترین روش خرید بدون واسطه و اینترنتی از تولید کنندگان می باشد چرا که در خرید بدون واسطه هیچ فروشنده ای نقش ندارد و محصولات به قیمت تولید عرضه می شوند به عبارت دیگر تنها بین تولید کننده و خریدار ارتباط وجود دارد.

بازار خرید انواع نانو ذرات رس در کشور

بازار خرید انواع نانو ذرات رس در کشوربازار خرید نانو ذرات رس در کشور، از فروش بسیار خوبی برخوردار می باشد این محصولات با قیمت مقرون به صرفه به دست خریداران محترم می رسند.
فروش محصولات نانو رس در بازار های داخلی کشورمان به صورت مستقیم و اینترنتی انجام می شود و با گسترده شدن صنعت اینترنت در تمام ایران روش جدیدی از فروش رایج شده است که به فروش اینترنتی شهرت دارد، به همین سبب فروشگاه ها و سایت های آنلاین بی شماری وجود دارد که این محصولات را با قیمت های مختلفی به بازار عرضه می نمایند؛ این نکته را باید در نظر گرفت که در بازارهای داخلی قیمت این نمونه بسیار ارزان تر از بازار های خارجی است زیرا در بازار داخلی فروشنده های بی شماری وجود دارد که به دلیل رقابت بین طرفین هر یک از آن ها سعی می کنند محصول با کیفیت تر و ارزان تری را به بازار و مصرف کنندگان عرضه نمایند.

مواد نانو در بازار های ایرانی متنوع هستند که هر کدام دارای خصوصیات و کاربرد های خاص خود می باشند از این موارد می توان به نانو رس اشاره کرد که در زمینه های مختلفی قابل استفاده است، بازار خرید انواع نانو ذرات رس در کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در سراسر کشورمان مورد توجه مشتریان زیادی قرار گرفته است تا افراد نیاز های خود را برطرف سازند.

نانو رس ها انواع مختلفی دارند که از نظر کارایی در گسترده وسیع تری قرار دارند و در هر بخش مورد استفاده قرار می گیرند.

سفارش خرید نانو رس از فروشگاه های معتبر

در سراسر نقاط کشور فروشگاه ها و عرضه کنندگان محصولات نانو رس موجود می باشد که محصولات را با قیمت و کیفیت های متفاوت عرضه می کنند؛ همان طور که گفته شد بهترین و مطمئن ترین روش برای خرید نانو رس خرید غیر حضوری و آنلاین است در این روش محصولات به صورت عمده و کلی عرضه می شوند و می توانند نیاز های مشتریان را برطرف سازد، در این روش تمام محصولات در دسترس شما قرار می گیرند و در صورت نیاز می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کنید، همچنین تمام محصولات با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در دسترس هستند و با چند کلیک ساده می توانید محصول خود را سفارش دهید. 

از ویژگی های نانو رس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر حرارت و دما
  • ممانعت از عبور گازها
  • استحکام و مقاومت مکانیکی بالا

به دلیل اینکه ذغال به عنوان عایق و یک ماده نسوز عمل می کند میزان آزاد شدن گازهای فرار در سطح شعله را کاهش خواهد داد از این رو تشکیل ذغال دلیلی برای بهبود ثبات نانو رس در برابر حرارت، جداسازی، فیزیکی پلیمر و قسمت های سوخته آن می باشد؛ این ویژگی به دلیل تشکیل لایه ای و ورقه ای ذغال در هنگام سوختن نانو کامپوزیت ها می باشد.

صفحات نانو رس می توانند مسیری نامنظم و پر پیچ و خم را ایجاد کنند که از نفوذ بخار های گازی و مایعات به درون پلیمر جلوگیری کرده و همچنین بر خواص برجسته در ممانعت عبور گازها سبب بهبود استحکام و مقاومت شیمیایی در برابر رطوبت می شود؛ این ویژگی به دلیل تشکیل لایه ای ذغالی در هنگام سوختن نانو کامپوزیت ها می باشد.

استحکام مکانیکی یا اثر تقویت کنندگی بالا به دلیل برخورد ذرات پراکنده با پلیمرها می باشد؛ وقتی تقویت کننده های نانومتری موجب نزدیکی و برخورد دو ماده با یکدیگر شود پلیمر ها با یکدیگر به خوبی اطلاق می شوند و مناطق محدودی در سطح ایجاد می کنند این امر بخشی از زنجیره پلیمری را تثبیت می کند که اثر تقویت کنندگی را در پی دارد.

گروه تامین کننده انواع نانو رس در کشور

گروه تامین کننده انواع نانو رس در کشورامروزه فناوری نانو به یکی از فرآیند های رایج عصر جدید تبدیل گشته است که با وجود آن بسیاری از محصولات نانو از جمله ذرات خاک رس پدیدار گشته اند از این رو نانوذرات خاک رس که پودر های قهوه ای یا خاکی رنگ بسیار ریزی هستند، دارای ساختاری کاملا طبیعی و ارگانیک بوده و به همین جهت مزیت های بیشتری را نسبت به ذرات دیگر نانو به خود اختصاص داده اند.

همچنین می توان اظهار داشت که تولید نانو ذرات خاک رس به دست بسیاری از تولید کنندگان چه در داخل کشور و چه در خارج آن صورت گرفته که در این میان برخی از این تولیدکنندگان ایرانی در جایگاه اولین تولید کننده نانو ذرات خاک رس در جهان قرار گرفته اند.
ایران مانند بسیاری از کشور های جهان در حوزه ی تولید نانو ذرات خاک رس پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و در این زمینه در میان کشور های برتر تولید کننده قرار دارد، هر یک از نانو ذرات خاک رس تولید شده توسط واحد های تولید کننده در ایران، قابل رقابت با برترین محصولات تولید شده در سایر کشور های دنیا بوده و از لحاظ ساختاری و کیفیتی، بسیار منحصر بفرد و ویژه ظاهر شده اند.

در واقع ویژگی های بسیار بارز نانوذرات خاک رس را می توان در این گزینه ها خلاصه نمود:

  • دارای مقاومتی عالی در برابر انواع شعله و حرارت های بالا می باشند.
  • به عنوان مانعی بسیار مقاوم در برابر عبور گاز ها همچون هیدروژن و اکسیژن محسوب می شوند.
  • دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالایی هستند.
  • دارای خاصیت تقویت کنندگی چشمگیری می باشند.

برترین برند ها در حوزه نانو رس

برترین برند ها در حوزه نانو رسبا رشد روز افزون علم و فناوری و توسعه محصولات، ایران نیز پیشرفت چشمگیری در این صنعت داشته است، در میان چند کشور برتر در حوزه ی نانو رس ایران هم سهم خود را در میان کشور های نخست داشته و جزو برترین تولید کنندگان محصولات نانو خاک رس محسوب می شوند از این جهت بهترین برند نانو رس در ایران تولید می شود و حتی به سایر کشور ها صادر می گردد.
کشور هایی چون تایوان، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و ایران در صدر برترین تولید کنندگان نانو رس در جهان هستند که از محصولات آن ها می توان به انواع منسوجات فنی، خانگی و ورزشی مانند ملحفه، پتو، نخ، پارچه، کفش، جوراب و محصولات ساخت و ساز، محصولات حوزه آب و فاضلاب مانند تصفیه آب اشاره کرد.

برند های زیادی وجود دارد که تلاش می کنند محصولی تولید نمایند که دارای بهترین کیفیت و کارایی باشد، نانو کامپوزیت از دو قسمت بسیار مهم تشکیل شده است که مهم ترین ویژگی این کامپوزیت ها این است که با توجه به نیاز های افراد می توان خواص و ویژگی های آن را کنترل کرد.
بر اساس آمار های بانک محصولات فناوری نانو از تعداد محصولاتی که تا ابتدای نوامبر 2017 در این بانک ثبت گردیده است بیش تر محصولات دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشند از این رو برند های کشور های کره جنوبی، ایالت متحده آمریکا، تایوان، ژاپن و ایران در صدر بهترین نام های تجاری در تولید محصولات نانویی قرار دارند.

4 دیدگاه

      • برای بسته بندی مواد غذایی وساختمان سازی ازش استفاده میشه
        در برابر انواع اشعه مقاومت بالا دارد
        خاصیت تقویت کنندگی دارد
        ایستحکام و مقاومت در برابر رطوبت دارد

  • نانو ذرات رس به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، در صنعت داروسازی و پزشکی مورد بحث محققان قرار گرفته اند و مصرف بسیاری در صنعت ها دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *