نانو ذرات


شرکت گوبلین گملب با همکاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زمرد در جهان، آزمونی برای تعیین اصالت زمردها ارائه کرده است که در آن از نانوذرات مبتنی بر DNA استفاده می‌شود.
شرکت گوبلین گملب در حوزه آنالیز سنگ‌های گرانقیمت فعالیت دارد و در این بخش پیشرو است. گوبلین اخیراً اقدام به راه‌اندازی آزمایشی موسوم به اصالت زمرد کرده که در آن از نانوذرات مبتنی بر DNA استفاده شده است.
این آزمون تعیین اصالت زمرد می‌تواند تغییر اساسی در صنعت سنگ‌های زینتی رنگی ایجاد کند. این آزمون، اولین سری از خدمات و فناوری‌هایی است که توسط گوبلین ارائه می‌شود تا شفافیت بیشتری در صنعت سنگ‌های زینتی ایجاد شود.

کاربرد نانو فناوری در تعیین اصالت زمرد

در این فناوری از نانوذرات مبتنی بر DNA استفاده شده که به صورت مستقیم در معدن روی بلورهای زمرد اعمال می‌شود. این نانوذرات از زمان استخراج روی زمرد قرار داده می‌شود و در تمام طول عمر خود در مراحل مختلف پردازش تا رسیدن به دست مشتری، روی این زمردها باقی می‌مانند. بنابراین در هر مرحله با آزمایش روی آن و رمزگشایی از نانوذرات روی زمرد می‌توان اصالت آن را تأیید کرد.
این فناوری به صاحبان معدن، دولت‌ها، سازمان‌های تجاری، برندهای جواهر و مصرف کننده نهایی کمک می‌کند تا سطح بالایی از شفاف‌سازی را در ارائه محصولات ایجاد کنند، به طوری که معدن استخراج زمرد و اصالت محصول همیشه قابل اثبات است.
این اولین باری است که از فناوری‌ نانو در چنین حوزه‌ای استفاده می‌شود. ابعاد این نانوذرات به گونه‌ای است که نمی‌توان با میکروسکوپ نوری آن را مشاهده کرد، بنابراین روی ظاهر جواهر تأثیر نمی‌گذارد و کیفیت وخواص سنگ را دستخوش تغییر نمی‌کند.
گوبلین از شرکت گیم‌فیلد (Gemfields) که یکی از تولیدکنندگان سنگ‌های زینتی رنگی است، برای همکاری در این پروژه دعوت کرده است.
گیم‌فیلد مالک اصلی بزرگترین معدن زمرد جهان است که به دلیل زنجیره تولید قدرتمند خود و اعمال استانداردها، جایگاه ویژه‌ای در صنعت بهدست آورده است. همین علاقه‌مندی گیم‌فیلد موجب شده تا برای همکاری در این پروژه انتخاب شود. یان هاربوت، مدیرعامل گیم‌فیلد، تأیید می‌کند که شفافیت قلب راهبرد کسب و کار آنهاست. بنابراین چنین فناوری به آنها برای رسیدن به اهداف خود کمک می‌کند. شرکت گوبلین گملب با همکاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زمرد در جهان، آزمونی برای تعیین اصالت زمردها ارائه کرده است که در آن از نانوذرات مبتنی بر DNA استفاده می‌شود.

2 دیدگاه

  • نانو ذرات ها در انالیز کردن بسیاری از سنگ های گران قیمت بسیار ارزشمند است ودر این زمینه بسیار کمک حال این صنعت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *