نانو اکسید منیزیم

نانو ذرات اکسید منیزیم یک نانو ذره اکسید فلزی است که کاربردهای مختلف در تهیه سرامیک و پلیمرها دارد و قیمت و ارزش محصولات را افزایش می دهد.
جالب است بدانید که برخلاف باور عمومی آلومینیوم سبک ترین فلز نیست و منیزیم با داشتن چگالی دو سوم آلومینیوم ازآن سبک تر است. بنابراین این پتانسیل را دارد که بهره وری و عملکرد سیستم را در صنایع هوا فضا، خودرو، دفاع، الکترونیک، تلفن همراه و کاربردهای پزشکی دارد.
به ویژه اگر این فلز در ابعاد نانو ساخته شود می توان این خصوصیات را با درجات بیشتری نشان دهد.

نانو پودر منیزیم اکسید

پودری سفید رنگ که کاربردهای زیر را دارد:
پوشش ضد آتش برای الیاف شیمیایی و مواد پلاستیکی
عامل خشک کننده دما بالا برای ساخت ورقه های فولادی سیلیکون، مواد سرامیکی درجه بالا، مواد صنعت الکترونیک و چسب و افزودنی در مواد شیمیایی خام
میله آنتن مغناطیسی فرکانس بالا، دستگاه پرکننده مغناطیسی، عایق پرکننده مواد و کاربردهای مختلف دیگر. نانو اکسید منیزیم را پژوهشگاه صنعت نفت هم تولید می کند و می توان انتظار قیمت مناسب تری برای این نانو ذرات داشت. هرچند وجود مواد اولیه ارزان قیمت و امکان تولید انبوه برای این پژوهشگاه در قیمت نانو ذرات تاثیر مستقیم دارد.

مشخصات نانو ذرات اکسید منیزیم

اندازه ذرات: زیر ۱۰۰ نانومتر
رنگ پودر: سفید
مورفولوژی: چند بخشه
میزان درصد خلوص: ۹۸٪ +
اندازه نانو ذرات: ۲۰ نانومتر
سطح ویژه: >60 مترمربع بر گرم
چگالی توده ای: ۰٫۱۴۵ گرم بر سانتی متر مکعب
چگالی واقعی: ۳٫۵۸ گرم بر سانتی متر مکعب

نانو اکسید منیزیم

ویژگی های نانو اکسید منیزیم

  • رسانایی الکتریکی پایین
  • رسانایی گرمایی بالا
  • سختی زیاد و نقطه ذوب بالا
  • بی بو و غیرسمی
  • نسبت سطح به حجم بالا

نانو ذرات اکسید منیزیم برای کارهای آزمایشگاهی می تواند بسیار مفید باشد. قابل توجه محققان گرامی که از این پس این محصول به مقدار فراوان و دائم در اختیار شما قرار می گیرد. متاسفانه چندی پیش برای تهیه این محصول مشکلاتی وجود داشت ولی با افزایش کاربردها مشکل تامین کاهش یافته است.

2 دیدگاه

    • سلام خانم ارجمند
      برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق پرکردن فرم و یا ازطریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با مشاورین ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *