نانو ذرات سیلیکا یک محصول از ماده شیمیایی است و با توجه به اندازه و شکل خود به صورت پودر هایی با رنگ های متفاوت و اغلب سفید تولید می شود که جاذب بالای آب می باشد. نانو ذرات سیلیکا در انواع حلال ها به منظور تولید سوسپانسیون های کلوئیدی حل می گردد.

سیلیکا به‌ عنوان یک پیش ماده پر کاربرد در بسیاری از کاربرد های صنعتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

فروش نانو ذرات دی اکسید سیلیکونSiO2

معتبر ترین وارد کننده در حوزه نانو ذرات

معتبر ترین وارد کننده در حوزه نانو ذرات

نانو ذرات اکسید ماده ای است که به صورت جامد و یا مایع در بازار داخلی و با برند های داخلی و خارجی در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

در خصوص این ماده وارد کننده های وجود دارند که نانو ذرات سیلیکا را با قیمت مناسب وارد می کنند. این وارد کننده ها با شرکت های تولیدی در ارتباط هستند و بهترین کیفیت را از این شرکت ها وارد ایران می کنند.

یکی از ترکیبات شیمیایی با فرمول ملکولی Bi₂O₃ که دارای کاربرد های فراوان می باشد، نانو ذرات اکسید است. این ترکیب صنعتی مهم در کشور ما فروش خوبی دارد. مراکز فروش نانو ذرات اکسید در شمال ایران در شهر هایی همچون ساری و رشت فعالیت دارند و توانسته اند خدمات خوبی را به مشتریان ارائه کنند.

 مراکز فروش نانو ذرات اکسید در شمال کشور، برای مشتریان امکان خرید این ماده شیمیایی را در تناژ های مختلف فراهم کرده است، که به دو صورت زیر خدمات خود را عرضه می کنند:

آنلاین از طریق سایت های معتبر اینترنتی

حضوری از طریق دفاتر فروش و نمایندگی های تولید کنندگان

نکته لازم به ذکر این است که مراکز فروش، این ماده فعال کننده را در قیمت های متفاوتی به مشتری ارائه می کنند. مهم ترین عواملی که بر روی قیمت فروش نانو ذرات موثر است، نوع برند و هزینه تولید آن می‌ باشد. اگر نانو ذرات اکسید از خارج به طور مستقیم وارد شود، قطعا نرخ روز ارز بر روی آن تاثیر گذار است.

عرضه نانو ذرات سیلیکا با قیمت مناسب

یکی از مواد پر فروش نانو ذرات سیلیکا است و در کاربرد های بسیاری دارد. عرضه آن با قیمت مناسب  در زمینه  استفاده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی تجارت انواع نانو ذرات،  آماده، ارائه خدمات در زمینه فروش نانو ذرات سیلیکا با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت به مشتریان می باشد. که در انواع مختلف و برند های معتبر می باشند. از نانو سیلیکا در زمینه پزشکی، غذایی، کشاورزی و دارویی استفاده می شود.

با توجه به خواص و توانایی عامل دار شدن نانو ذرات سیلیکا با مولکول ها و پلیمر ها در تحقیقات زیست پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

استخراج نانو سیلیکا از زائدات برنج، روشی مقرون به صرفه برای تولید آن از دور ریز های کشاورزی می باشد. کاه و سبوس برنج، دارای مقادیر بالایی سیلیکا می باشند.

با استفاده از شست و شوی دور ریز ها نانو سیلیکا تولید می شود. با این روش صرفه جویی اقتصادی می شود و از آلودگی محیط زیست جلوگیری می شود. استفاده از نانو ذرات سیلیس به عنوان پرکننده در تهیه نانو کامپوزیت پلیمر ها به دلیل افزایش تقاضا برای مواد جدید با خاصیت حرارتی، مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. 

تحولات اخیر در سنتز توزیع و باریک نانو ذرات با اندازه باریک و با استفاده از روش sol-gel باعث افزایش چشمگیر توسعه نانو کامپوزیت های سیلیس پلیمر می شود.  همچنین این نوشته با تأکید بر سنتز نانو ذرات سیلیس، توصیف ویژگی های وابسته به اندازه و اصلاح سطح برای تهیه نانو کامپوزیت های همگن، به طور کلی با تکنیک سل ژل نوشته شده است.  تأثیر نانوسیلیس بر خواص انواع کامپوزیت های سیلیس پلیمر نیز خلاصه می شود.

عرضه نانو ذرات در صورتی که شرکتی و خرید مستقیم باشد از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار است همینطور اگر خرید با قیمت عمده باشد روی قیمت اثر کاهشی دارد.

بازار نانو ذرات سیلیکا در شمال

بازار نانو ذرات سیلیکا در شمال

بازار نانو ذرات سیلیکا در شمال کشور فعالیت دارد و خرید نانو ذرات سیلیکا با قیمت مناسب در آن عرضه می شود. سـبوس برنــج در مقایسه بــا سایر پسماند های محصـولات کشـاورزی دارای مقداری سیلیکا می باشد که بــا استفاده از روش تخریب حرارتـی می توان بــه مقدار 95 %نانــو ذرات از سبوس برنــج رسید کــه ایــن نانــو ذرات دارای واکنـش پذیـری و فعالیـت نســبت بــه حالـت مرسوم کریستال آن دارنــد نانـو ذرات سـیلیکا کـه از روش هـای مرسـوم نظیـر سـول ژل، رسوب دهی شیمیایی، فــاز بخار و … به دسـت می آید، بـه دلیـل قیمـت بـالای تمـام شـده در فرآینـد تولیــد، محدودیت هـای کاربـردی را بــه وجــود مـی آورد، درحالــی کــه بـا اسـتفاده از روشی سـاده و اسـتفاده از سبوس برنج می تـوان به عنـوان منبعـی اقتصـادی در تولید سیلیکا اسـتفاده کـرد و مشکلات دفن سـبوس برنج و آلودگی محیط زیسـتی ناشی از آن را حذف می توانند در درمان سلول های آسیب دیده نخاع و مغز نقش بسیار موثری را ایفا کنند.

ذرات به اندازه ای ریز هستند که با میکروسکوپ های معمولی نیز قابل مشاهده نیستند و همین خصوصیت باعث می شود محققان بتوانند میزان زیادی از آن را بدون بروز مشکلات بعدی وارد بدن انسان کنند.با رساندن به موقع این ماده به سلول های آسیب دیده می توان از بروز صدمات جدی و خطر ساز جلوگیری کرده و سلول ها را درمان کرد.

کاربرد های زیست پزشکی متعددی در انتقال دارو ها، پروتیین‌ ها، و ژن‌ ها برای تصویر برداری مولکولی دارند. با این حال، قبل از اینکه نانو ذرات سیلیکا در کلینیک ها کاربرد داشته باشد، باید بر برخی چالش‌ های عمده غلبه شود که شامل : نیاز به توسعه (بارگذاری بالای داروی و بازده تلفیق بالا)، کنترل مکانی و زمانی آزاد سازی دارو هدف‌ گیری کارآمدِ مکان‌ های بیماری تولید با مقیاس‌ های مختلف پایداری بلند مدت و شناخت کافی از زیست‌ سازگاری جهت دستیابی به هدف‌ گیری اختصاصی بیماری، ارتباط بین خواص فیزیکی شیمیایی نانو ذرات سیلیکا و رفتار آن‌ ها در سیستم بیولوژیکی باید به‌ طور کامل روشن شود. در نتیجه منجر به توسعه نانو پزشکی‌ های توانمند برای تشخیص زود هنگام و درمانِ اختصاصی فردی، بسیاری از بیماری‌ ها گردد.

ضمانت کیفیت انواع نانو ذرات سیلیکا

ما کیفیت بالای آن را ضمانت می کنیم و به چند نمونه از کاربرد وسیع آن در صنایع و پزشکی و موارد بیولوژیکی اشاره می کنیم:

_در سنتز مواد غذایی عایق های الکتریکی و حرارتی

_صنایع رنگ و استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی بعنوان جاذب رطوبت، تثبیت خاک با اضافه نمودن موادی همچون سیمان، آهک، قیر و … از گذشته یکی از روش های موثر در بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی خاک ها بوده است. 

افزودن آن به خاک موجب افزایش حدود روانی و خمیری شده ولی افزودن نانو اکسید روی به خاک تاثیر چندانی بر پارامتر های خمیری آن نداشته است.

_سنتز شيميايی

عمدتاً استفاده از روش سنتز شيميايی شامل رشد نانو ذرات در یک واسطه مایع، دارای انواع واكنش گرهاست. روش سل ژل، نمونه چنین روشی است. از این روش برای ایجاد نقاط كوانتومی نیز استفاده می‌شود. به طور كلی برای كنترل شكل نهايی ذرات، روش‌های شيميايی بهتر از روش‌ های چگالش بخار هستند. در روش‌ هاي شيميايی، اندازه نهایی ذره را می توان با توقف فرایند در هنگامی كه اندازه مطلوب به دست آمد، يا با انتخاب مواد شيميايی تشكيل‌ دهنده ذرات پايدار؛ و يا توقف رشد در يك اندازه خاص، كنترل نمود. این نوع روش‌ معمولاً‌ كم هزينه و پر حجم هستند، اما آلودگی حاصل از مواد شيميايی می ‌تواند یک مشكل باشد و می‌ تواند یكی از استفاده‌ های رايج نانو ذرات، يعنی پخت آن ها برای ایجاد روكش‌ های سطحی، را دچار مشكل نمايید.

 درصد های مختلفی از نانو ذرات شامل ۱، ۲، ۳، ۵ و ۷ درصد وزنی در نمونه ها استفاده شد تا میزان تغییرات به وجود آمده با افزایش درصد نانو ذرات بررسی شود. ابتدا به منظور دستیابی به رطوبت بهینه و وزن مخصوص، آزمایش تراکم بر روی خاک مورد مطالعه انجام گرفت و سپس آزمایشات به منظور بررسی تاثیر نانو ذرات یاد شده بر خصوصیات شاخص خاک ماسه ای رس دار با نسبت ۸۰% ماسه و ۲۰% رس کائولینیت انجام گرفتند. در آزمایشات برش مستقیم و سه محوری (تحکیم یافته زهکشی شده) تاثیر نانو ذرات بر مقاومت برشی خاک ماسه رس دار با نسبت ۸۰% ماسه و ۲۰% رس کائولینیت بررسی شده است.

تهیه فوری نانو ذرات سیلیکا

تهیه فوری نانو ذرات سیلیکابا توجه به کیفیت خوب و مناسب بودن قیمت نانو ذرات سیلیکا، که بیش ترین استفاده از آن‌ها، برای انتقال محموله‌ های ژنی است. با اصلاح سطوح این ذرات توسط مولکول‌ های کاتیونی، آن‌ ها به آسانی با نوکلئوتید های دارای بار منفی تراکم پایدار تشکیل داده و در مقابل آنزیم‌ ها نیز از بین نمی‌ روند.

کاربرد های سیلیکا در صنعت پوشش دهی شامل: روکش کردن چوب، پوشش‌ های مقاوم در برابر سایش، پوشش‌ های عایق و غیر آلی، پوشش‌ های غیر چسبناک، صنعت کاغذ، جوهر افشان و عکاسی، رنگ‌ دانه و پر کننده، فیلم‌ های پلاستیکی، پوشش‌ های محافظ و تزیینی می‌ باشد که منجر به بهبود سختی و دوام، بهبود خواص ضد لک پوشش‌ ها و… می‌ گردد.

علاوه بر کاربرد های ذکر شده سیلیکا می‌ تواند :

  • باتری های ژله ای
  • صنایع نساجی و پارچه بافی
  • تصفیه آب و آب آشامیدنی
  • صنایع چسب سازی
  • مواد تمیز کننده
  • کاتالیست ها
  • و . . . . 

کاربرد زیادی دارد.

نانو ذرات سیلیکا جاذب بسیار خوبی برای آب، الکل، فنول ها و آمین ها است. دی اکسید سیلیسیم یک ماده متخلخل است و ظرفیت جذب کنندگی سیلیکاژل در دما های پایین، زیاد است.در صنعت شیشه به عنوان یک ماده ی خام برای تولید شیشه و تولید بتن استفاده می شود.

به واسطه ی توانایی جذب رطوبت، به عنوان یک خشک کن کاربرد دارد. سیلیکا در تولید سیلیکون کاربرد دارد، با توجه به این نکته که سیلیکا یک عایق خوب است، از آن به عنوان ماده ی پر کننده در مدار های الکتریکی استفاده می شود.

فروش نانو ذرات سیلیکا در بهترین و نازل ترین قیمت در سراسر کشور عرضه می شود فروش این محصول به صورت مستقیم می تواند از قیمت ارزانتری برخوردار باشد، همچنین کیفیت این ذرات در ایران بسیار عالی می باشد و هم اکنون از بهترین تولید کننده های جهان در ایران مشغول عرضه و فروش این محصول با کیفیت در بازار های داخلی و خارجی هستند. اگر نرخ مصوب نانو ذرات را بین ایران و سایر تولید کننده های جهان مقایسه کنید متوجه قیمت مقرون به صرفه آن می شوید.

_مورد استفاده به عنوان افزودنی در بتن جهت افزایش استحکام فشاری، کاهش نفوذ پزیری، افزایش کیفیت سطحی و …

_ به دلیل داشتن مساحت سطح ویژه بالا جهت ساخت کاتالیست و حامل کاتالیست ها

_مورد استفاده در صنعت نساجی به عنوان حجم دهنده و نرم کننده.

از جمله دیگر کاربرد های نانو ذرات ســیلیکا:

آسانی تولید نانـو ذرات

تجزیه پذیــری آن

ثبات و خــواص شیمیایی و فیزیکی قابل تنظیـم

از آن جهـت به دام انـدازی آنزیم ها برای بیوکاتالیز اســتفاده می شود؛ 

 مولکول های زیستی کپسوله شده ویژگی های واکنش پذیری و خــواص طیفی خود را حفظ می کنند.

 نانو ذرات برای تقویت اتصال بین پروتئین و پوســته سیلیکا اضافه می شود.

نانوذرات سیلیکایی که به صورت آبگریز عامل دارشده اند؛ می توانند ریبونوکلئاز A و فســفر-AKT را به سلول های سرطانی پستان انسان (7-MCF )و سلول های بنیــادی عصبی موش منتقل کنند و در نتیجه باعث آغاز مرگ ســلولی شوند.

تامین کننده برتر درحوزه نانو ذرات سیلیکا

نانو ذرات می تواند در  دارو ها و لوازم آرایشی و بهداشتی و عایق های الکتریکی است. با اعمال شرایط خاص، از آن ها به عنوان تصفیه‌ کننده استفاده کرد.

نانو ذرات کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارند که از جمله این کاربرد ها عبارتند از :

صنایع بهداشتی

صنایع الکترونیکی

صنایع آرایشی

صنایع اُپتیکی

می توان اشاره نمود.

معمولاً برای اینکه سطوح، صاف و صیقلی شوند، از براق کننده استفاده می‌کنند که معروف ترین آن ها سُمباده است. ذرات سیلیس بسیار سخت و محکم‌ اند و کمتر تغییر شکل می‌ دهند. برای پولیش و زدودن لایه رویی برخی از مواد هم که سطحشان فعال است و واکنش نشان می‌ دهند، از این براق کننده استفاده می‌ شود. تا به حال از اسید برای زدودن این لایه استفاده می‌ کردند که روش چندان مناسبی به شمار نمی‌ رفت.استفاده از نانو ذرات سیلیکا در سایر تکنیک های تصویر برداری نیز، مورد مطالعه قــرار گرفته اســت.

ایــن اولین نمونه از تصویر برداری مولکولی رامان با نانو ذرات هست. فناوری نانو به سرعت در تمام زمینه های حیاتی علم و فناوری مانند الکترونیکی، هوا فضا، دفاع، پزشکی و دندان پزشکی به سرعت در حال جابجایی است. این شامل طراحی، سنتز، توصیف و استفاده از مواد و وسایل در مقیاس نانومتر است. 

در مقیاس نانو، خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی با خصوصیات اتم های فرد و مولکول های ماده فله متفاوت است.  بنابراین، این امکان را فراهم می کند تا کلاس های جدیدی از مواد پیشرفته را تولید کنید که پاسخگوی نیاز های برنامه های کاربردی با تکنولوژی بالا باشد. توسعه نانو ذرات سرامیکی با خاصیت بهبود یافته با موفقیت بسیار زیادی در چندین زمینه مانند سنتز و علوم سطح مورد مطالعه قرار گرفته است. 

نمونه هایی از سرامیک عبارتند از: سیلیس، آلومینا، تیتانیا، زیرکونیا، نیترید سیلیکون، کاربید سیلیکون و غیره. پیشرفت در فناوری نانو به تولید سیلیس نانو، SiO2 منجر شده است، که به عنوان پر کننده در کامپوزیت های مهندسی مورد استفاده گسترده قرار گرفته است. 

ذرات سیلیس استخراج شده از منابع طبیعی حاوی ناخالصی های فلزی بوده و برای کاربرد های پیشرفته علمی و صنعتی مطلوب نیستند. بنابراین، توجه به سیلیس مصنوعی (سیلیس کلوئیدی، ژل سیلیکا، سیلیس پیروژنیک و سیلیس رسوب شده) مورد توجه قرار می گیرد، که کاملاً خالص است و بیش تر در قالب پودر آمورف در مقایسه با سیلیس کانی طبیعی (کوارتز ، تریدیمیت، کریستوبولیت) که در اشکال کریستالی هستند تولید می شود.

روش های مختلفی که برای به دست آوردن ذرات سیلیس مورد استفاده قرار گرفته اند، می توانند به دو روش اصلی طبقه بندی شوند : از بالا به پایین با کاهش ابعاد اندازه اصلی با استفاده از تکنیک های مخصوص کاهش اندازه (رویکرد فیزیکی) مشخص می شود. 

رویکرد پایین یا شیمیایی شامل یک مسیر مشترک است که برای تولید نانو ذرات سیلیس از مقیاس اتمی یا مولکولی استفاده می شود. برخی از روش های بسیار مورد استفاده در سنتز نانو ذرات سیلیس عبارتند از فرآیند سل ژل، میکرومولسیون معکوس و سنتز شعله. 

فرایند sol-gel به دلیل توانایی کنترل در اندازه ذرات، توزیع اندازه و مورفولوژی از طریق کنترل منظم پارامتر های واکنش، به طور گسترده در تولید ذرات سیلیس خالص مورد استفاده قرار می گیرد. رویکرد های فیزیکی و شیمیایی برای تولید نانو مواد. در این مقاله به جنبه سنتز، خواص وابسته به اندازه و اصلاح سطح نانو سیلیس به سمت تهیه نانو کامپوزیت ها، به طور کلی توسط sol-gel می پردازیم.  اگرچه آثار متعددی در مورد تهیه نانو کامپوزیت های سیلیس پلیمر در ادبیات گزارش شده است، اما تمرکز روی جنبه فوق فاقد آن است.

  سنتز نانو سیلیس برخی از روش های مورد استفاده در سنتز نانو ذرات سیلیکا میکروامولسیون معکوس و سنتز شعله و استفاده از سل ژل گسترده است. در میکروامولسیون معکوس، مولکول های سورفاکتانت ها که در حلال های آلی حل می شوند میسل های کروی تشکیل می دهند. 

در حضور آب، گروه های سر قطبی خود را برای تشکیل ریزگرد های حاوی آب تشکیل می دهند، که اغلب به آن میسل معکوس گفته می شود. 

این روش اخیراً توسط تان و همکاران بررسی شده است.  در سنتز نانو ذرات سیلیس، با کنترل دقیق افزودن آلکوکسید های سیلیکون و کاتالیزور به محیط حاوی میسل معکوس، می توان نانو ذرات را در داخل ریزگرد ها پرورش داد. 

اشکالات عمده رویکرد میکرومولسیون معکوس هزینه بالا و مشکل در حذف سورفاکتانت ها در محصولات نهایی است. با این حال، این روش با موفقیت برای پوشش نانو ذرات با گروه های مختلف عملکردی برای کاربرد های مختلف انجام شد.

خریدار نانو ذرات سیلیکا درجه یک

خریدار نانو ذرات سیلیکا درجه یکنانو ذرات سیلیکا درجه یک ویژگی های زیادی دارند که از جمله این ویژگی ها عبارتند از :

  • مولکول های دارو را کنترل شده و با سرعتی مناسب آزادکنند تا به غلظت موضعی موثر برسند.
  • می توانند به عنوان سیستم های انتقال دارو به کار روند.
  • موارد باید سازگاری با زیست را داشته باشد و رها شدن پیش از زمان نداشته باشد.
  • نشتی و ترشح مولکول دارویی وجود نداشته باشد.
  • توانایی بارگیری زیاد و کپسوله کردن مولکول های دارویی مد نظر راداشته باشند.
  • توانایی هدایت به سمت نوع خاصی ازسلول ها، بافت یا ناحیه ای مشخص را داشته باشند.

1 دیدگاه

  • چقدر مطالب اموزنده ای بود و استفاده مفیدی ازشون بردم، انشاالله که روز به روز شکوفاتر بشویم در این امر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *