تیتانیوم

تیتانیوم


خواص استحکام بخشی خوب نانو ذرات سیلیس به بتن و نیز کاربردهای دیگر آن در ساخت نانو کامپوزیت هاست، که نوع ایرانی آن در این سایت به فروش می رسد.
سیلیس ماده ای فلزی است که به وفور در ایران یافت می شود و ترکیب آن با مواد دیگر کاربردهای بسیاری را ایجاد می کند. این ماده به عنوان یکی از ترکیبات اصلی بتن که موجب استحکام بیشتر آن می شود، مورد استفاده است.
همان طور که می دانیم یکی از عوامل چالش برانگیز در ساخت بتن های ساختمانی این است که در عین سبکی، استحکام بالایی داشته باشد تا در هزینه های ساختمان صرفه جویی شود. و نیز می دانیم که هر چه اندازه ذرات در کامپوزیتی مثل بتن کوچکتر باشد استحکام آن افزایش می یابد؛ به دلیل همین خاصیتکامپوزیت ها استفاده از درات سیلیس در اندازه نانو می تواند علاوه بر اینکهه استحکام این کامپوزیت پرمصرف را به طور قابل توجهی افزایش دهد، وزن آنرا نیز کاهش داده و در نتیجه موجب کاهش بار کل ساختمان و در نهایت صرفه جویی در هزینه ها شود.
سبک بودن ساختمان همچنین مقاومت آن را تا اندازه بالایی در برابر زلزله افزایش می دهد.
البته همانطور که می دانیم نانو لوله های کربنی نیر ترکیب خوبی برای ساخت کامپوزیت ها با استحکام بالا و سبک هستند اما نانو ذرات سیلیس به دلیل قیمت پایین تر از لحاظ صنعتی صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
یکی دیگر از مزایای نانو سیلیس مقاومت بالای حرارتی است که می تواند در مصالح دیگری همچون چوب حائز اهمیت باشد.
این ماده را می توانید سایت علوم ایران در گرید های صنعتی و آزمایشگایی با قیمتی مناسب از سایت علوم ایران تهیه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *